Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:03:59 GMT

راهپیمایی اربعین در شهرستان شادگان برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۷۵۸

راهپیمایی اربعین در شهرستان شادگان برگزار نمی شود

امید صبری پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد کرونا کشور، راهپیمایی اربعین به عنوان کنگره جهان اسلام امسال برگزار نمی‌شود و موکب‌ها در مسیرهای حوزه استحفاظی شادگان حق برپایی و فعالیت را در این زمینه ندارند.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا هیچ‌گونه راهپیمایی در کشور تحت عناوین مختلف برگزار نخواهد شد، افزود: به همه فرمانداری‌ها ابلاغ شده است که از هرگونه سفر و هر گونه اقدامی در راستای پیاده‌روی، راهپیمایی و یا تشکیل کاروان‌ها تبیین و از شکل‌گیری آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری شادگان با بیان اینکه هیچ‌گونه مراسم راهپیمایی اربعین در شهرستان شادگان نخواهیم داشت، افزود: امسال هیچ موکبی در مسیر پیاده‌روی اربعین در مسیرهای حوزه استحفاظی این شهرستان مستقر نخواهد شد.

صبری پور در پایان گفت: امسال با وجود بیماری کرونا، بزرگداشت اربعین باید متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه اربعین را مطابق با شرایط این ویروس طراحی کنند.

کد خبر 5026998

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری شادگان ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر هفته دفاع مقدس آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان محرم 99 زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:  خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است که باعث شده این اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در استان در پارک ملی کرخه متولد شود.

داود میر شکار افزود: رنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

وی اظهار کرد:  بعد از بیماری میاز که در سال ۱۳۹۳ باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد این اداره کل با بر نامه‌های پایشی و رصد شبانه روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرده و برنامه‌های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط‌های کنترلی، تکثیر بصورت آزاد در محیط‌های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از ۵ رأس در سال ۱۳۹۸به ۱۲ در سال ۱۴۰۲ راس رسید است که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه می‌باشد وی پیشبنی کرد که در سال جاری ۳ تا ۴ گوساله به این جمعیت اضافه شود.

گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل‌های دز و کرخه استان خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه، دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان