Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، کریمی مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: امسال به خاطر بارندگی بهاری و پوشش گیاهی مناسب بیش از 3 هزار تن عسل از کندوهای این شهرستان برداشت می‌شود.
اسماعیل کریمی اصل افزود: متوسط تولید عسل در کندوهای بومی شش تا 9 کیلوگرم وکندوهای مدرن تا 20 کیلوگرم است .
وی اضافه کرد: وجود 245 هزار کلنی کندوی بومی و مدرن درمراغه برای بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان شغل مستقیم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه، نزدیک به 70 درصد عسل مراغه به خاطر کیفت خوب به دیگر استان ها و کشورهای همسایه صادر می‌شود.
وی گفت: به خاطر نبود واحدهای بسته بندی و زنجیره تولی قسمت عمده محصول زنبورداران مراغه بصورت فله ای صادر و در بازار عرضه می‌شود.
کریمی اصل افزود: جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران برای فرآوری و بسته بندی عسل از با صدور مجوز و پرداخت تسهیلات حمایت می‌کند.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه، زنبورداران مراغه‌ای علاوه بر عسل، موم، بره موم، گرده گل و ژل رویال نیز تولید می‌کنند.

انتهای پیام/60007

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی عسل مراغه پوشش گیاهی فارس تبریز کریمی اصل کندو جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان