Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@22:11:00 GMT

علت وقوع ۴۵ درصد تصادفات در پایتخت/توصیه به رانندگان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۱۷۹۷

علت وقوع ۴۵ درصد تصادفات در پایتخت/توصیه به رانندگان

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: حدود ۴۵ درصد از تصادفات در سطح شهر تهران مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است که آمار بالا و نگران کننده ای است.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی همه خانی در جمع خبرنگاران، افزود: در طول فعالیت‌های روزمره و در حین رانندگی شرایط کنونی، دو فاصله بسیار مهم وجود دارد که می‌بایست همیشه آنها را رعایت نمائید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، رعایت فاصله‌ها را حین رانندگی مهم برشمرد و گفت: این فاصله همان فاصله ایست که رانندگان در طول مدت رانندگی می‌بایست با خودروی جلویی حفظ کنند و اگر یک لحظه از آن غافل شوند، شاید باعث خسارت جرح و فوت شود و می‌تواند تا یک عمر پشیمانی را به دنبال داشته باشد.

همه خانی ادامه داد: رانندگان می‌بایست در حین رانندگی فاصله خود را با خودروی جلویی رعایت کنند و هرگاه خواستند به خودرویی که مقابل آنهاست نزدیک شوند یاد فاصله اجتماعی کرونایی بیافتند و با کم‌کردن سرعت از خودروی مقابل فاصله بگیرند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: رعایت فاصله بین افراد جامعه و رعایت فاصله بین دو خودرو، از مهم‌ترین فاصله‌هایی است که می‌تواند جان افراد را در زندگی و در رانندگی حفظ نماید به همین دلیل وی از شهروندان خواست فاصله‌ها را در ایام کرونایی و در حین رانندگی رعایت نمایند.

همه خانی افزود: آمارها نشان می‌دهد حدود ۴۵ درصد از تصادفات در سطح شهر تهران مربوط به عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی است که آمار بالا و نگران کننده ای می‌باشد.

وی گفت: از جمله مواردی که می‌تواند تمرکز راننده را در حین رانندگی برهم بزند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با تلفن همراه در رانندگی است که معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از رانندگان خواست این موارد را هرگز در حین رانندگی انجام ندهند.

سرهنگ همه‌خانی همچنین از رانندگان خواست حین حرکت به موبایل خود نگاه و حواس خود را به فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها پرت نکنند چرا که یکی از مواردی که می‌تواند فاصله شما را به خودروی جلویی نزدیک کند همین حواس پرتی می‌باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین پلیس راهور تصادفات رانندگی اخبار حوادث حین رانندگی رعایت فاصله همه خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • لغزنده بودن معابر وآب گرفتگی خیابانهای شهر زرند
  • هشدار پلیس زرند به رانندگان وسائل نقلیه
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید