Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۲۹ شهریور ماه) کیفیت هوای برخی مناطق پایتخت در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد و تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در نخستین ساعات امروز (۲۹ شهریور ماه) کیفیت هوای برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روز نیز عدم وزش باد باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت امروز (۲۹ شهریور ماه) با تداوم این شرایط جوی و افزایش تردد خودروها در برخی مناطق افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم. هرچند افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی امشب تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد.

صبح فردا (۳۰ شهریور ماه) با حاکمیت جو آرام همراه با آغاز تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را در مناطق پرتردد به‌دنبال خواهد داشت. 

وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد بنابراین در اواخر وقت فردا با تداوم شرایط مساعد جوی و پراکندگی آلاینده‌ها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۱ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيفيت هوا هوای ناسالم برای گروه های حساس ذرات معلق شهریور ماه آلاینده ها برخی مناطق کیفیت هوا ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ساعت ۹ صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در دشت آزادگان ۱۳۳، اهواز ۱۱۹ و خرمشهر ۱۱۳ AQI را نشان می‌دهد که گویای وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

در این ساعت شاخص کیفی هوا در آبادان، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، ماهشهرمسجدسلیمان و هندیجان ئر وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

گفتنی است؛ شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوشتر هوای پاک را تجربه کردند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای پایتخت در آخرین روز از فروردین ماه قابل قبول است
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای تهران صبح روز ۲۹ فروردین
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز ‌سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت