Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وبسایت صهیونیستی اعلام کرد که ترامپ در تلاش است تا از پرونده ترسیم مرزهای لبنان و رژیم اسرائیل به عنوان یک دستاورد انتخاباتی در آمریکا برای خود استفاده کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وبسایت صهیونیستی «والا» به نقل از منابع ارشد آمریکا و رژیم اسرائیل اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اصرار دارد تا مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی و اکتشاف گاز در دریای مدیترانه را قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انفجار مهیب بندر بیروت در 4 آگوست و بحران اقتصادی لبنان٬ «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه با سفر به اراضی اشغالی دیداری با «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی که مسئول موضوع ترسیم مرزها از جانب تل آویو است داشت.

شنکر همچنین با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در خلال این سفر دیدار کرد.

وی سپس از قدس اشغالی برای مذاکره با مسئولان دولت پیشبرد امور لبنان در راستای متقاعد کردن آنها برای آغاز مذاکرات با رژیم صهیونیستی در زمینه پرونده ترسیم مرزها به بیروت رفت.

لبنان|میشل عون: با چالش‌های سنگینی روبرو هستیملبنان|دیدار ادیب با میشل عون/ درخواست از همه گروه‌ها برای همکاری در تشکیل دولت

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه پس از دیدار با مسئولان لبنانی گفت که از نظر ما امکان رسیدن به یک توافق در زمینه چارچوب مرزهای زمینی و دریایی میان لبنان و اسرائیل وجود دارد.

شنکر همچنین اظهار داشت که امیدوارم توافق درباره این مسئله طی هفته‌های آینده حاصل شده و مذاکرات برای حل این مشکل آغاز شود.

اختلاف لبنان و رژیم صهیونیستی به بخشی از آب‌های دریای لوانتین و کشف ذخایر گاز در آب‌های آن مربوط می‌شود.

آمریکا بر مبنای خط مرزی پیشنهادی «هوف» از دولت لبنان خواسته است با پذیرش این خط مرزی به مناقشات مرزی خود با رژیم صهیونیستی در دریای لوانتین پایان دهد.

خط مرزی «هوف» سال 2012 از سوی فردریک هوف٬ سیاستمدار آمریکایی پیشنهاد شده بود. این خط عملا دو سوم آب‌های این منطقه را از آن لبنان و یک سوم آن را متعلق به رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد

شب گذشته ترامپ ضمن حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی مانند اسرائیل واکنش مشابهی به حملات ۷ اکتبر می‌داد، اما این جنگ باید پایان یابد.

به گزارش ایرنا، وی ادعا کرد: "کشتار حماس در جنوب اسرائیل "یکی از غم انگیزترین رویداد‌هایی بود که تا به حال دیده ام. "

ترامپ خطاب به اسرائیل تاکید کرد: «باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید.»

رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی موسوم به "اسرائیل هیوم" که روز دوشنبه منتشر شد، بیان کرد. ویدئویی از این مصاحبه در سایت این روزنامه منتشر شده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با درخواست از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ غزه، ادعا کرده بود اگر او در کاخ سفید حضور داشت، جنگ غزه به وقوع نمی‌پیوست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو به دنبال چراغ سبز آمریکا برای حمله به رفح
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • لبنان: پرونده جنایات صهیونیست‌ها را به نهادهای بین‌المللی می‌بریم
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • آستین: شرایط غزه یک فاجعه انسانی است
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • آمریکا هیچ راهی جز تسلیم در برابر خواسته‌های حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی ندارد
  • یمنی ها اهداف انگلیسی و آمریکایی را زدند | ۶ عملیات جدید و پی در پی در دریاس سرخ
  • تلاش میلیونرهای آمریکایی برای تامین وثیقه پرونده ترامپ
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد