Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه بیش از یک هفته از حضور تیم‌های مذاکره کننده دولت و طالبان در قطر می‌گذرد، دیدارهای مقامات خارجی با طالبان افزایش یافته و در تازه‌ترین مورد نیز نماینده چین با معاون سیاسی طالبان دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم وردک» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که «لیو جیان» نماینده ویژه چین برای افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراه وی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی طالبان افزود که محور دیدار روند صلح افغانستان بود و نماینده ویژه چین از همکاری کشورش در این رابطه اطمینان داد.

هفته گذشته نیز ملا برادر از طریق ویدئو کنفرانس با «اینه اریکسون سوریده» وزیر امور خارجه نروژ درباره روند جاری صلح افغانستان گفت‌وگو کرده بود.

از سوی دیگر «ملا عبدالحق وثیق» مسئول بخش اروپایی دفتر سیاسی طالبان نیز با «مارکوس پوتزل» نماینده ویژه آلمان در دوحه دیدار کرد و دو طرف درباره روند صلح افغانستان و ادامه کمک‌ها به این کشور گفت‌وگو نمودند.

افزایش رایزنی‌های مقامات خارجی با طالبان همزمان با مذاکرات بین‌الافغانیاولویت‌های مذاکره؛ نخستین اختلاف تیم‌های افغانستان و طالبان در قطرترامپ: طالبان بسیار باهوش است

از زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در قطر، نمایندگان کشورهای مختلف با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

پیش از مذاکرات قطر و در زمان برگزاری این مذاکرات نیز مقامات خارجی از جمله مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا با ملابرادر معاون سیاسی طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان صلح افغانستان طالبان در قطر نماینده ویژه سیاسی طالبان معاون سیاسی گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره آخرین وضعیت حقابه ایران از افغانستان اظهار داشت: سازمان حفاظت از محیط زیست با همکاری آقای قمی، سفیر ایران در افغانستان، مرتبا درحال پیگیری حقابه ایران از رود هیرمند هستند. پیگیری این حقابه را جدای از بحث های معاهدات درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دولت طالبان به ما قول داده بود تا همتای آنان در سطح رئیس محیط زیست به ایران بیاید و حقابه را پیگیری کنیم. روندها و مسائل منطقه ای اجازه نداد سفر مقام افغانستانی به کشورمان انجام شود. از سوی دیگر مقامات طالبان ادعا میکردند که منابع آبی و مقدار بارش ها در کشورشان به اندازه ای نیست که توان رهاسازی آب به سمت کشور را داشته باشند. البته مردم افغانستان نیز در این زمینه مطالباتی دارند که امیدواریم در نهایت با رایزنی های موثر، حقابه ایران به سمت کشور رهاسازی شود.

کد خبر 846653 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل