Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@09:11:22 GMT

استعفای نماینده انگلیس در امور آزادی رسانه

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۱۳۲

استعفای نماینده انگلیس در امور آزادی رسانه

نماینده ویژه لندن در امور آزادی رسانه در اعتراض به طرح جانسون برای اصلاح توافق برگزیت موسوم به لایحه "بازار داخلی" از سمت خود کناره گیری کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، امل کلونی، نماینده ویژه دولت انگلیس در امور آزادی رسانه ها در اعتراض به تصمیم دولت برای اصلاح توافق برگزیت و تلاش جانسون برای تصویب لایحه موسوم به بازار داخلی از سمت خود کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز جمعه اعلام کرد که به دلیل تصمیم دولت برای نقض قوانین بین‌المللی در مذاکرات پسا برگزیت با اروپا این تصمیم را گرفته و انتخاب دیگری نداشته است.

وی در نامه‌ای به دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دولت نخواست به وی اطمینان دهد که از این موضع خود انصراف خواهد داد.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اخیرا طرحی برای اصلاح توافق برگزیت ارائه داده که خشم مقامات اروپایی را برانگیخته است.

بریتانیا لایحه‌ای را برای بازنویسی بخش‌هایی از توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا که در ماه ژانویه آن را امضا کرد، مطرح کرده است. ین لایحه به "پروتکل ایرلند شمالی" ــ جزئی از توافق خروج با هدف جلوگیری از ایجاد مجدد یک مرز فیزیکی در ایرلند ــ می‌پردازد.

جانسون تلاش می‌کند منتقدان را به رویکرد خود در قبال برگزیت متقاعد کند. وی خطاب به منتقدان خود گفته است: بگذارید ما اتحادیه اروپا را به برداشتن تهدیدهای خود از روی میز واداریم. بگذارید این قانون را اجرا کنیم و از مذاکره‌کنندگان خود و کشورمان محافظت کنیم.

کمیسیون اروپایی بر این عقیده است که لندن با این لایحه قانونی اعتماد بین اتحادیه اروپا و انگلیس را به‌صورت جدی خراب کرده است.

وضعیت ایرلند شمالی پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت یکی از مهمترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت پیش بینی شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال برخی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت خواهد کرد. این در حالی است که در لایحه دولت بریتانیا پیش بینی شده است که این کشور می تواند به طور یکجانبه برای ایرلند شمالی در زمینه امور تجاری تصمیم گیری کند.

رئیس کمیسیون اروپا: شانس توافق برگزیت هر روز کمتر می‌شودهشدار بایدن به انگلیس درباره توافق برگزیترای اکثریت نمایندگان پارلمان انگلیس به طرح اصلاح توافق برگزیت

اخیرا نمایندگان پارلمان انگلیس در اولین رای گیری به طرح بحث برانگیز جانسون برای اصلاح توافق برگزیت رای مثبت دادند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند.

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

کد خبر 6086123 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • تهیه فهرستی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه صنایع پهپادی و موشکی ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است