Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:39:31 GMT

بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سراوان کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۲۴۲

بیش‌از یک تن انواع موادمخدر در سراوان کشف شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار حمدعلی گودرزی در این‌باره اظهارداشت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزبانان سیستان و بلوچستان از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی "مک‌سوخته" سراوان مطلع و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند این باند حرفه‌ای قاچاق را منهدم و بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد آنها اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند به وسیله ۲ دستگاه خودرو محموله مواد افیونی را به عمق کشور انتقال دهند، هنگامی که در کمین مرزداران گرفتار شدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری مناسب، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی دقیق و حجم سنگین آتش مرزداران، توان رویارویی با دلاور مردان مرزبانی را نداشته و در منطقه زمین‌گیر شدند.

وی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتی درگیری سنگین با سوداگران مرگ، موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن ۲ نفر از قاچاقچیان، دستگیری ۲ نفر دیگر از این عناصر پلید و توقیف ۲ دستگاه خودرو، یک تن و ۲۷۳ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۲۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و ۵۱ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

سردار گودرزی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران  سیستان و بلوچستان که طلایه داران مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرزهای کشور هستند، خاطرنشان کرد: مرزهای ایران اسلامی به ویژه مرزهای پهناور این خطه از کشور، با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی در امنیت کامل و برای  قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان سراوان مواد مخدر مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سراوان مواد مخدر مرزبانی سیستان و بلوچستان سراوان مواد مخدر مرزبانی اخبار کنکور سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ سلطانی میرزایی اظهار کرد: در پی اخبار واصله، مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به شهرستان سرخس، موضوع در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان این هنگ قرار گرفت و نیروهای زبده هنگ مرزی سرخس اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ایی را کلید زدند.

فرمانده هنگ مرزی سرخس با اقدامات اطلاعاتی یک ماهه و رصد رفت و آمد و نفوذ در باند قاچاق مواد مخدر، در نهایت پس از اطمینان از ورود محموله به شهرستان، در یک اقدام عملیاتی، با مشارکت تیم‌هایی از معاونت اطلاعات، دسته اطلاعات گروهان سرخس و مرکز گروهان سرخس- و اکیپی از انتظامی شهرستان، به محض ورود به شهرستان سرخس در مرکز شهر، اقدام به توقیف دو دستگاه خودروی پراید و سمند می‌کنند. 

وی پس از ایست مامورین، راننده خودروی پراید اقدام به فرار از محل می‌کند، که مامورین در عملیات تعقیب و گریز هر دو خودرو را متوقف و چهار قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر که در بازرسی از خودروهای فوق  هشت کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و قاچاقچیان را تحویل مراجع قضایی دادند. 

سلطانی ضمن تقدیر و تشکر از کارکنان معاونت اطلاعات و دسته اطلاعات رزم گروهان سرخس بیان کرد: مرزبانان هنگ مرزی سرخس با تلاش و حساسیت بالا با هرگونه جرایم مرزی، با جدیت برخورد خواهند کرد و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.

دیگر خبرها

  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • اقدامات آتش‌نشانی تهران در سیل سیستان و بلوچستان
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان