Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: اهالی روستا‌ی حاشیه رودخانه‌های مهاباد و دوست دار محیط زیست، هزاران قطعه بچه ماهی را که به دلیل کم آبی در رودخانه‌های فصلی مهاباد در حال نابودی بودند از مرگ نجات دادند.

سخنور با اعلام اینکه هزاران قطعه ماهی توسط دوست دار محیط زیست نجات یافت، افزود: با خشک شدن سر شاخه رودخانه سیمینه رود از ارتفاعات زمزیران و کاولان تا شهرستان بوکان و نهایتا دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه صد‌ها ماندآب تشکیل شده و ماهیان زیادی در این ماندآب‌ها گرفتار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در مهاباد اضافه کرد: این اتفاق هر ساله با خشکسالی و استفاده کشاورزان و باغداران حاشیه از آب رودخانه برای آبیاری اراضی مزروعی و باغات در این فصل اتفاق می‌افتد و جمعی از سمن‌ها و همیاران محیط زیست به یاری آبزیان می‌شتابند.

بیشتر بخوانید

صد‌ها قطعه ماهی با شوک الکتریکی تلف شدند

با ریختن سم در رودخانه صد‌ها ماهی تلف شدند

سخنور اذعان کرد: یکی از این افراد آقای مولود عزیزی مقدم ساکن روستای ایل تیمور بخش خلیفان مهاباد می‌باشد وی بحق مردی از جنس طبیعت است که نزدیک دو دهه با ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و میراث فرهنگی همکاری می‌کند و تاکنون تلاش‌های قابل تقدیری در راستای حفظ مراتع و کپه کاری و حمایت از حیات وحش و حفاظت تپه باستانی ایل تیمور و ... انجام داده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: همچنین دوستدار محیط زیست امروز نیز با احداث گودالی در جوار رودخانه روستای قویطل و هدایت آب و انتقال ماهیان گرفتار شده در لجن بار دیگر به یاری طبیعت شتافت.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش دوستداران محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مداوای بچه کفتار توسط مرد دوست دار محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌‍رود ممنوع است
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران