Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی به ۹۰ دانش‌آموز طیف اُتیسم از آغاز سال‌تحصیلی جدید در استان خبر داد. - اخبار استانها -

خلیل رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از افزایش آمار مبتلایان به اُتیسم؛ اختلال عصبی در سال‌های اخیر در استان خبر داد و اظهار داشت: آمار 36 نفری دانش‌آموزان مبتلا به اُتیسم در سال 94 به بیش از 90 نفر در سال‌جاری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اولین مدرسه مستقل ویژه دانش‌آموزان طیف اُتیسم استان از سال گذشته با 34 دانش‌آموز در سنندج آغاز به‌کار کرده است، گفت: در مدارس با نیازهای ویژه (استثنایی) 8 شهرستان کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار، بانه، سقز، مریوان وسروآباد به دانش‌آموزان اُتستیک خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خاطرنشان کرد: بر اساس روش‌های جدید آموزش، خدمات آموزشی همچون به روش تیچ (TACCH) و خدمات غیردارویی از قبیل خدمات روانشناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی، سفالگری به دانش‌آموزان اختلال طیف اُتیسم در مدارس با نیازهای ویژه استان ارائه می‌شود.

روایت تسنیم از حال این روزهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان+تصاویرابتلای دانش‌آموزان به کرونا در مدرسه نداشتیم

وی با اشاره به اینکه این اختلال عصبی تحولی پیچیده و مادام‌العمر است، افزود: در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان و بدوورود به دبستان سال‌جاری تاکنون 33 نوآموز مشکوک به این اختلال شناسایی و به مرحله تخصصی ارجاع شدند.

رنجبر با ذکر اینکه کودکان اُتستیک به مداخلات کمکی و آموزش‌های زود هنگام نیاز دارند، تصریح کرد: اطلاعات علمی نشان می‌دهد اگر اختلال اُتیسم زود تشخیص و از دو سالگی آموزش‌های لازم آغاز شود، قابل بهبود است.

وی از برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای معلمان، دوره‌های توجیهی اولیا و کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان اُتیسم به‌منظور ارائه برنامه درمانی مؤثر و مداخلات به‌هنگام برای کمک به این طیف دانش‌آموزان خبر داد و یادآور شد: میزان شیوع این بیماری یک در هشتاد یا یک در صد و ابتلا به آن در پسران 4 برابر دختران و ژنتیک مهم‌ترین عامل در ابتلا به آن بوده اما ناآگاهی خانواده‌ها و جامعه از این بیماری و عدم اطلاع‌رسانی مناسب سبب شده تا بسیاری از این کودکان در زمان طلایی شناسایی و درمان نشوند.

انتهای پیام/484/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان ا ا تیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ عضو هیات مدیره بنیاد نیکو کاری دست‌های مهربان اصفهان در آئین بزرگداشت ماه جهانی آگاه سازی اوتیسم که در اولین ومجهزترین مدرسه اوتیسم کشور در ناحیه ۳ آموزش وپرورش اصفهان برگزار شد، گفت: درکنار توسعه فضای آموزشی اولین درمانگاه تخصصی اوتیسم با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع تا مهرماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صافی افزود: برای ساخت این مرکز درمانی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است وطبق برآورد‌ها برای تکمیل ساختمان درمانگاه ۱۲۰ میلیارد ریال دیگر هم هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز بچه‌های اوتیسم تمامی خدمات گفتار درمانی، شنوایی وبینایی سنجی، کار‌های توانبخشی ودندانپزشکی را دریافت خواهند کرد.

دراین مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: درسطح استان ۵۲۲۰ نفردانش آموز با نیاز آموزشی ویژه دارد که بیش از ۲۵۰ نفر از آنها دانش اموزان اوتیسمی هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


روح الله خزایی افزود: برای دانش آموزان اوتیسمی دو مدرسه تخصصی در استان داریم که هردو خیر ساز هستندکه از نظر امکانات وساختمان دراستان وکشور جزو برترین‌ها هستند.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه ۳ اصفهان هم گفت: ناحیه ۳ آموزش وپرورش ۱۰۲ دانش آموز اوتیسمی دارد که درمدرسه دست‌های مهربان که باحمایت مجمع خیرین مدرسه ساز استان ساخته شده است، مشغول تحصیل هستند.

علیرضا اکبرپور افزود: باتوجه به اینکه ازسایر نقاط استان وحتی استان‌های دیگر هم درخواست پذیرش دانش آموز اوتیسمی داریم به دنبال ساخت یک مدرسه جدید با مشارکت خیران هستیم که موافقت اولیه گرفته شده است.

 



دیگر خبرها

  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • رفتاردرمانی دیالکتیکی برای اختلال شخصیت مرزی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود