Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@13:44:56 GMT

قیمت جهانی طلا در 29 شهریور 99

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۴۱۵

قیمت جهانی طلا در 29 شهریور 99

به گزارش افکارنیوز،

 قیمت طلا در معاملات امروز با تضعیف ارزش دلار و نگرانی ها در مورد بهبود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا افزایش یافت.

این نگرانی ها با افزایش آمار بیکاری هفتگی در امریکا تقویت شده است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.91 دلار افزایش 1947.37 دلار فروخته شد و در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارلو البرتو دی کاسا، تحلیلگر ارشد اکتیو تردز گفت: «تضعیف ارزش دلار سبب بالا رفتن قیمت طلا شده اما قیمت ها احتمالا در بازه 1860 تا 2000 در نوسان باشد.»

«با توجه به اینکه روند اصلی مثبت است، این سناریو همچنان پابرجاست.»

گزارش اعلام بیکاری هفتگی در آمریکا، یک کاهش کمتر از انتظار را نشان داد و این امر بر ارزش دلار تاثیر گذاشت و جذابیت طلا به عنوان جایگزین سرمایه گذاری را تقویت کرد.

نرخ بهره پایین در جهان و محرک های اقتصادی گسترده به طلا کمک کرده است تا در سال جاری بیش از 28 درصد افزایش ارزش را ثبت کند.

در راستای این روند، بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه سیگنال داد که برای مدت طولانی نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه می دارد.

بانک مرکزی انگلیس نیز دیروز اعلام کرد در حال بررسی نرخ بهره منفی است و بانک مرکزی ژاپن برای افزایش محرک های اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اونس طلا قیمت طلا طلا اونس طلا طلا قیمت طلا بازار طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واقعی دلار اعلام شد

کارشناسان پاسخ‌های متفاوتی را برای این سوال مطرح می‌کنند. عده‌ای بر این باورند که نرخ دلار در سال آینده افزایشی خواهد بود. اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز می‌گوید: قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایشی خواهد بود و بعید می‌دانم نرخ دلار به قبل از محدوده محدوده‌های فعلی بازگردد.

وی می‌افزاید: اکنون یک تورم بالای ۴۰ درصد را در کشور شاهد هستیم، این در حالی است که تورم در کشور‌های حوزه دلار زیر ۴ درصد است. این اختلاف ۳۶ درصدی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را در یک جایی نشان خواهد داد. به بیانی دیگر وقتی اختلاف نرخ تورم ما با کشور‌های حوزه دلار ۳۶ درصد است که به معنی این خواهد بود که روزانه به طور منظم قیمت ارز باید یک در هزار افزایش پیدا کند.

سمیعی می‌گوید: در این میان ممکن است به دلایلی سیاست مسئولان کشور این باشد که با تزریق بیش از تقاضا قیمت ارز را کنترل کنند دقیقا همانند کاری که قبل از انتخابات انجام شد. این کار شاید برای مدت کوتاهی جواب بدهد، اما در درازمدت شدنی نیست و در پایان به زیان اقتصاد کشور تمام خواهد شد. مسئولان اقتصادی اگر بخواهند متناسب با مصلحت اقتصاد کشور عمل کنند نباید به زور تزریق بیش از تقاضا مانع رشد قیمت ارز شوند. قیمت باید روند منطقی خود را طی کند.

ارزش ذاتی دلار ۵۳ هزار تومان است

از سوی دیگر برخی معتقدند که ارزش ذاتی دلار رقم‌های پایین‌تری است و پس از فروکش کردن هیجانات، قیمت باید به محدوده‌های قبلی خود بازگردد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، اما نظری متفاوت از سمیعی دارد. او درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. اگر بازار هیجان ‎زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: ما یکسری سیاست‌های انقباضی همانند فروش اوراق از سوی بانک مرکزی و عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی دولت داشتیم که باعث شده بود قیمت دلار را ثابت نگه دارد. به همین دلیل احتمال افت قیمت دلار تا یک ماه آینده بیشتر از رشد آن خواهد بود.

بوربور در بخش دیگری از اظهارات خود به نوع عملکرد دولت در بازار ارز در سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کند و می‌گوید: اوایل سال ۱۴۰۲ دست دولت در بازار ارز آنچنان باز نبوده و فقط با خبردرمانی بازار را مدیریت می‌کرد. خبر‌هایی همچون توافق میان ایران و عربستان، خبر‌های خوبی درخصوص برجام، بهبود روند فروش نفت و ... منتشر شد و هدف کنترل تورم بود. در آن شرایط انتظارات تورمی به سرعت کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد جلوگیری از قیمت ارز بودیم. دولت در سال جاری با فشار حداکثری مانع رشد نقدینگی شد، اما باید توجه داشته باشیم ثابت نگه داشتن نقدینگی به شکل دستوری به معنای نابودی بخش خصوصی و تولید خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت دلار سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • بانک مرکزی اروپا: منتظر موج تورمی مواد غذایی باشید!
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟
  • فروش آزاد ۱۷ میلیون دلار در افغانستان