Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@23:41:56 GMT

ننه شهرزاد به سرزمین عجایب رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۴۹۶

ننه شهرزاد به سرزمین عجایب رسید

ایران اکونومیست-کارگردان نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» عنوان کرد این اثر نمایشی پیام‌هایی همچون صلح و آرامش و دوری از خشونت را به کودکان آموزش می‌دهد.

هومن حسین‌نژاد نویسنده و کارگردان نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» که این روزها در تالار هنر روی صحنه است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: این نمایش که مناسب کودکان سه سال به بالا و حتی بزرگسالان است تلاش دارد تا با حضور قهرمانان داستان‌های مختلف و با روایت شهرزاد قصه‌گو و همراهی حسن کچل پیام‌های آموزشی مناسبی را به مخاطبان منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این نمایش تلاش شده است تا روحیه همدلی و مهربانی بچه‌ها تقویت شود و با بردنشان به سرزمین عجایب و شنیدن داستان‌ها و قصه‌های مختلف پیام‌هایی نظیر صلح، زندگی بدون جنگ، مهربانی، همدلی، دوستی، پهلوان واقعی بودن، انسانیت، زندگی بدون مرز، کتاب خواندن، استفاده درست از تکنولوژی، امید به دنیای بهتر برای خودمان، بچه و همه مخلوقات خدا، امید برای در آرامش و صلح بودن زمین و همچنین نکوهش دزدی، پایمال کردن حقوق یکدیگر، کودک آزاری، فحاشی، زندگی همراه با خشونت، دروغ و… به آن‌ها آموزش داده شود.

حسین‌نژاد درباره ارتباطی که نمایش می‌تواند با مخاطبانش برقرار کند، متذکر شد: این نمایش یک اثر زنده و موزیکال است و می‌تواند ارتباط خوبی با خانواده‌ها برقرار کند. به دلیل شرایط بحران کرونا خانواده‌ها از خانه ماندن خسته شده‌اند بنابراین می‌توانند یک ساعت با حضور در یک فضای صمیمی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه خواهد بود، اوقات خوبی را برای خود و کودکانشان رقم بزنند.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: تالار هنر ۲۵۰ نفر جمعیت دارد که به دلیل رعایت فاصله گذاری تنها پذیرای ۱۰۰ نفر خواهد بود و همه تماشاگران در طول اجرا نیز ماسک به چهره خواهند داشت پس خانواده‌ها بدون نگرانی می‌توانند به دیدن این نمایش بنشینند. همچنین این نمایش به صورت آن لاین نیز پخش خواهد شد و گروه تئاترو برای پخش زنده نمایش در سایت تیوال با ما همکاری می‌کند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «دنیا با مهربانی و عشق زیباست. در قلب هر افسانه‌ای حقیقتی نهفته است. چند روح شجاع متحد شدند تا دنیای خودشان را نجات بدهند. ما می‌توانیم در زندگی خودمان قهرمان باشیم، هر کدام از ما اگر فقط جرأت تلاش کردن داشته باشیم. ایمان ما به یکدیگر هرگز محو نمی‌شود، حالا همه به هم ملحق شدیم، تا قوی‌تر باشیم. ما در سیاره‌ای که در آن صلح است می‌توانیم زندگی کنیم. باید دست در دست هم برای دنیای بدون جنگ و صلح تلاش کنیم.»

ساناز سماواتی، امیر زریوند، نیما فاضلی، برسا کلائی و هومن حسین نژاد و … در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» هر روز به جز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت ۱۹ به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ننه شهرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی خواست که از نماز جمعه امروز تا دوشنبه آینده برای حفاظت، دفاع و خنثی کردن توطئه‌های رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی آمده و در آن اعتکاف و تحصن کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که گله‌های شهرک‌نشین صهیونیست که به اصطلاح خود را «جماعت هیکل» می‌نامند، می‌خواهند با برپایی آئین یهودی و قربانی کردن در صحن‌های مسجدالاقصی در روزهای یکشنبه و دوشنبه به این مکان مقدس هتک و حرمت کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که به عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل سرزمین‌های اشغالی که ثابت کرده‌اند در خط اول دفاع از قبله اول مسلمین و سومین حرم شریف مسلمانان قرار دارند، ادای احترام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم که به روند دفاع از قدس و مسجدالاقصی با تمام توان در برابر دشمن اشغالگر فاشیستی و جنایتکاران جنگی مانند «بن غفیر» ادامه دهند.

جنبش حماس سراسر امت اسلامی و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجدالاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر
  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • ببینید | شعرخوانی موسی عصمتی شرکت کننده روشندل برنامه سرزمین شعر در شب اول رقابت سرزمین شعر
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • محک میزبان «سرزمین جدید»
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد