Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:24:53 GMT

علت مراجعه دوباره بیماران کرونایی به بیمارستان چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۵۶۰

علت مراجعه دوباره بیماران کرونایی به بیمارستان چیست؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که تقریبا پنج درصد افراد مبتلا به بیماری کرونا که از بیمارستان مرخص می‌شوند، طی مدت ۷۲ ساعت دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر دنیا، بسیاری از کشورها با مشکلاتی مانند کمبود تخت بیمارستان، دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات محافظت شخصی رو به رو شده‌اند؛ بنابراین بیشتر افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند یا مشکوک به این بیماری هستند، از بیمارستان مرخص می‌شوند تا کسانی که به مراقبت بیشتری نیاز دارند و علائم شدید بیماری کرونا را تجربه می‌کنند، در بیمارستان بستری شوند؛ البته گاهی اوقات تشخیص اینکه چه افرادی نیاز به مراقبت در بیمارستان دارند، کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع که چه تعداد از افراد کرونایی پس از مرخص شدن، دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی هزار و ۴۱۹ فرد را ارزیابی کردند و عوامل تأثیرگذار مانند سن، جنسیت، نژاد، و سابقه بیماری‌های فشار خون بالا، دیابت و چاقی مفرط را نیز در نظر گرفتند. علاوه بر این علائم بیماری آن‌ها مانند تب بالای ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کاهش میزان اکسیژن خون نیز بررسی شد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد علائم بیماری ۶۶ نفر (۴.۷ درصد) از افراد شرکت کننده در مطالعه طی مدت ۷۲ ساعت پس از مرخص شدن از بیمارستان، وخیم‌تر شد و این افراد دوباره به بیمارستان مراجعه کردند. همچنین ۵۶ نفر دیگر از افراد (۳.۹ درصد) که برای بار دوم به اورژانس مراجعه کردند، دوباره مرخص شدند. طی انجام این مطالعه افراد بالای ۶۰ سال پنج برابر بیشتر از کسانی که در گروه سنی ۱۸ تا ۳۹ سال قرار داشتند، پس از مرخص شدن دوباره به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

عامل دیگری که باعث شد افراد دوباره به بیمارستان مراجعه کنند، کمبود میزان اکسیژن خون بود. ۱۹ نفر از ۱۰۹ فردی که در مراجعه اول دارای کمبود میزان اکسیژن خون بودند، طی ۷۲ ساعت دوباره به بیمارستان مراجعه کردند. محققان دریافتند افرادی که از کمبود اکسیژن خون رنج می‌برند و تب داشتند به ترتیب سه و ۲.۴ برابر بیشتر از دیگران نیاز به مراجعه دوباره به بیمارستان داشتند. علاوه بر این چاقی مفرط و فشار خون بالا نیز احتمال بستری شدن مجدد افراد در بیمارستان را ۱.۵ برابر افزایش داد.

نتایج این مطالعه در مجله Academic Emergency Medicine منتشر شده است.

کد خبر 444928

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تازه های پزشکی ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا کرونا در جهان بیمارستان کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا درمان کرونا آخرین اخبار کرونا علائم کرونا مبتلایان کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اکسیژن خون مرخص شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

 بابک اقبالی رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته سلامت، برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قندخون، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قندخون و چربی خون را داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه‌کننده، ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر، یک نفر) و ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر، یک نفر) هستند و اگر بیماری این افراد به‌موقع تشخیص داده شود، تحت درمان به‌موقع قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه دیگرمان آموزش به افرادی بوده که تحت درمان قرار ندارند و مهم‌ترین موضوع آن در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند، ادامه داد: همچنین به افراد شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم آموزش داده و به تمام مراجعه‌کنندگان، ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت، بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بیشتر از ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پا، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌موقع شناسایی شوند، از عقب‌ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود و در این خصوص باید بگوییم که ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از ۲ درصد باقی‌مانده هم درخواست داریم هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

او تصریح کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین میزان ابتلا مربوط به فشارخون، دیابت و سرطان بوده و مهم‌ترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت دوران میانسالی
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر