Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظیمی معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی  اظهار کرد: پیرو تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشترکان مشمول بر اساس "دستورالعمل اجرایی نحوه انجام تعهد مشترکان جهت ارایه اوراق گواهی ظرفیت" ابلاغی دهم تیرماه معاون برق و انرژی وزارت نیرو و فراهم شدن امکان ارائه مرحله‌ای این اوراق به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، شاهد افزایش تعداد معاملات بازار گواهی ظرفیت در شهریور ماه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مشترکانی که در مردادماه با مراجعه به شرکت برق منطقه‌ای یا توزیع مربوطه، نسبت به عقد تفاهم‌نامه در خصوص ارائه مرحله‌ای اوراق اقدام کرده‌اند، باید اوراق موردنیاز خود را حداکثر تا پایان امسال خریداری و ارائه کنند.

عظیمی افزود: همچنین مشترکانی که در شهریور ماه اقدام کرده، می‌بایست تا پایان آذرماه امسال اوراق گواهی ظرفیت متناسب با میزان قدرت قراردادی خود را به مالک شبکه مربوطه تحویل دهند. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در حال حاضر اوراق گواهی ظرفیت مورد نیاز مشترکان مشمول تا پایان امسال حدود سه هزار مگاوات است؛ بنابراین با توجه به این حجم تقاضا، شاهد افزایش چشمگیر معاملات در نیمه دوم امسال خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

افزایش ۲۱ درصدی درآمد‌های بازار برق در سال جهش تولید

معاون برنامه‌ریزی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه هم اکنون در تابلو بورس انرژی حدود ۵۸۰ مگاوات ظرفیت اوراق گواهی ظرفیت قابل عرضه وجود دارد، اضافه کرد: با همکاری وزارت نیرو و تمامی شرکت‌های تابع، شرکت بورس انرژی و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، فرایند پذیرش نیروگاه‌های دیگر در حال پیگیری بوده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تعادلی میان تقاضا و عرضه در این بازار فراهم کنیم.

او در مورد تغییر واحد قیمت اوراق گواهی ظرفیت به اعلامیه ناظر بازار گواهی ظرفیت اشاره کرد و افزود: از ۲۴ شهریورماه قیمت مشاهده شده در سامانه معاملات برای هر وات گواهی ظرفیت در نظر گرفته شده است، ولی واحد معاملاتی اوراق همچنان کیلووات است؛ بنابراین خریداران باید به این نکته توجه داشته باشند که امکان خرید در قالب بسته‌های استاندارد کیلووات (۱۰۰۰ وات) بوده و میزان سفارش خرید می‌بایست ضریبی غیر اعشاری از کیلو وات باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو برق حرارتی بورس ایران اوراق گواهی ظرفیت تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود