Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عبدالله خسروی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به در دست راه‌اندازی بودن واحد فرآوری تخمه‌سنقری در شهرستان سنقروکلیایی،گفت : این واحد فرآوری سه هزار تنی بوده و در کمتر از دو ماه گذشته کار‌های مرتبط با اخذ مجوز راه اندازی این واحد از سوی سرمایه گذار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : هم اکنون دستگاه‌های مورد نیاز برای فرآوری تخمه‌سنقری خریداری شده و نیمی از کار‌های مرتبط با احداث این واحد فرآوری هم انجام شده و امیدواریم پروژه ظرف مدت زمان کمی بتواند وارد فاز اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی ادامه داد: این واحد فرآوری قرار است تخمه سنقری را به صورت بسته بندی شده و به شکل‌های مختلف سالم و یا پوست گرفته عرضه کند.

او با بیان اینکه سالانه ۶۵۰۰ تن تمه سنقری در شهرستان تولید می‌شود، افزود: هم اکنون کار آنچنانی روی تخمه سنقری انجام نمی‌شود و محصول تولیدی اغلب به صورت خام و یا بوداده و به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد، اما با راه اندازی این واحد فرآوری نیمی از تخمه سنقری تولیدی در شهرستان فرآوری خواهد شد.

خسروی سپس از شهرستان سنقروکلیایی به عنوان قطب تولید آفتابگردان آجیلی در کشور یاد کرد و گفت: آفتابگردان تولیدی در این شهرستان از رقم آفتابگردان آجیلی بوده که به تخمه سنقری معروف است و در داخل و حتی در خارج از کشور هم طرفداران زیادی دارد، بگونه‌ای که سالانه حدود ۱۰ درصد آفتابگردان آجیلی این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.

خسروی ادامه داد: آفتابگردان تولیدی در شهرستان سنقروکلیایی معروف به تخمه‌سنقری به دلیل برخورداری شهرستان از شرایط آب و هوایی خاص دارای طعم و مزه منحصر به فرد بوده و صاحب برند است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی واحدهای تولیدی واحدهای صنعتی شهرستان سنقروکلیایی واحد فرآوری تخمه سنقری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی

دریافت 43 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6085899

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان اشکذر
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز