Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-20@01:57:22 GMT

درباره پرسپولیس آسیایی

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۶۹۰

درباره پرسپولیس آسیایی

عصرایران؛ احسان محمدی- دو پیروزی اقتصادی 1-0 مقابل التعاون عربستان در لیگ قهرمانان آسیا به هواداران پرسپولیس لبخند و به یحیی گل‌محمدی اعتباری دوباره بخشید. او که بعد از شکست ناامیدکننده مقابل استقلال در جام حذفی زیر فشارهای شدید قرارگرفته بود توانست یک‌بار دیگر پرسپولیس را به صدر برساند. جایی که هواداران این تیم می‌گویند «خانه»‌شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در حالی دیدار نخست خود را مقابل التعاون صدرنشین آغاز کرد که خودش در قعر جدول به سر می‌برد. حامد لک، میلاد سرلک، سعید آقایی، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر به عنوان پنج خرید تازه در ترکیب قرارگرفته بودند. بازیکنانی که کمتر از یک ماه است به این تیم پیوسته‌اند اما حالا پرسپولیس جدید با آن‌ها شناخته می‌شود. سه امتیاز بازی اول بدون شک مرهون درخشش حامد لک بود. چند سوپر واکنش او باعث شد تا پرسپولیس به لطف گل شجاع خلیل زاده پیروز از زمین بیرون بیاید.

در این بازی سرلک پرتلاش، آقایی سردرگم، پهلوان در تمنای دیده شدن و آل‌کثیر دونده و پر خطا اما امیدوارکننده ظاهر شدند. پرسپولیس در بازی دوم اما انگار با شناخت کامل‌تری به زمین آمده بود. آن‌ها در شبی که حامد لک اصلاً به‌زحمت نیفتاد، با تک‌گل بشار رسن ستاره عراقی‌شان از روی نقطه پنالتی پیروز شدند. میلاد سرلک با اعتمادبه‌نفس بازی کرد و برخی از هواداران به او لقب «بوسکتس پرسپولیس» دادند، سعید آقایی انگار به بازی در پرسپولیس عادت کرده، احسان پهلوان هنوز باید با باقی هافبک‌ها هماهنگ شود و عیسی آل‌کثیر علاوه بر یک ضربه دیدنی که به تیر زد، زمینه‌ساز پنالتی منجر به گل این تیم شد تا شب یحیی کامل شود.

 نکته‌ای که در رسانه‌های ایران و البته شبکه‌های اجتماعی کمتر کسی در مورد آن حرف می‌زند سوت داور در مورد اعلام ضربه پنالتی بود. اگر این سوت برعکس زده می‌شد احتمالاً الان همه ما در مورد احتمال تبانی داور با حریف عربستانی، نقش دلارهای نفتی در سوت‌های داوری، توطئه و حق‌کشی سریالی کشورهای عربی علیه ایران و ... حرف می‌زدیم. عادت همیشگی که از یک لیگ محلی تا جام جهانی آن را با خودمان حمل می‌کنیم. اینکه همه علیه ما هستند، اما وقتی سوتی به سودمان زده می‌شود سکوت می‌کنیم و می‌گوییم «اشتباه جزئی از داوریه!» این قاعده را باید بپذیریم. اینکه داور اشتباه می‌کند، گاهی به سود ما و گاهی به زیان ما. درست مثل ضربه‌ای که بازیکن التعاون به بالای زانوی بشار رسن زد و مستحق کارت قرمز بود.

منتقدان نوشته‌اند که التعاون تیم بزرگی نیست، جان و زور بردن نداشت و در بهترین حالت کیفیتی معادل تیم‌های نیمه پائین جدول لیگ برتر دارد. عیار واقعی پرسپولیس مقابل الدوحیل سنجیده می‌شود. در اینکه پرسپولیس با 50درصد تغییر نسبت به نسخه لیگی خودش به زمین آمد و چندان چشم‌نواز بازی نکرد کمتر کسی تردید دارد ولی چند نفر را می‌شود پیدا کرد که در مسابقاتی این‌طور فشرده چشم روی نتیجه نهایی ببندد؟ اینکه الان پرسپولیس چشم‌نواز بازی می‌کرد ولی هر دو بازی را می‌باخت واقعاً چند نفر از هواداران این تیم- نه رقیبان- را خوشحال می‌کرد؟

همه دوست دارند تیم‌های محبوبشان مثل بایرن‌مونیخ کوبنده یا مثل بارسلونای عصر گواردیولا و انریکه دلبرانه فوتبال بازی کنند اما پیروزی 1-0 و کسب سه امتیاز در یک فصل عجیب فوتبالی، در ورزشگاه‌های خالی از تماشاگر و در روزهای همزیستی با کرونا هم گواراست. یحیی گل محمدی حق دارد لبخند بزند او بهتر از هرکسی می‌داند که این پرسپولیس برای پخته شدن هنوز باید در کوره‌های داغ‌تری تحملش را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: شوخی بی‌مزه‌ای به نام «برای دل هوادار»! آمده‌ها و رفته‌های پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات فحاشی به احمد نوراللهی و جایگاه خانواده حجازی چه وقت این حرف‌ها بود آقای گل‌محمدی؟ استقلال، شایستۀ غلبه بر پرسپولیسِ آشفته! لینک کوتاه: asriran.com/0038RF

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پرسپولیس یحیی گل محمدی لیگ قهرمانان آسیا بشار رسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

شرکت بین المللی داده (IDC) اعلام کرد که سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفته و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه که توسط شرکت بین المللی داده (IDC) در روز یکشنبه منتشر شد، سامسونگ دوباره از اپل پیشی گرفت و جایگاه برترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان را به دست آورد.

این غول فناوری کره جنوبی سال گذشته میلادی رتبه اول را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود.

داده های شرکت بین المللی داده نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند اپل در سه ماهه اول سال 2024 به دلیل تشدید رقابت از سوی سازندگان آسیایی حدود 10 درصد کاهش یافته است.

فشار صهیونیست‌ها به اپل در پی جنجال پرچم فلسطینسامسونگ رتبه اول تولید موبایل را از دست داد

طبق گزارش IDC، اپل در ژانویه تا مارس سال جاری میلادی 50.1 میلیون دستگاه آیفون فروخته است که در مقایسه با 55.4 میلیون دستگاه فروخته شده در مدت مشابه در سال 2023 کاهش نشان می‌دهد.

به گفته این شرکت، اگرچه سامسونگ شاهد کاهش 0.7 درصدی رشد فروش خود بود، اما به نظر می رسد در مجموع نسبت به دوره‌های سه ماهه اخیر در شرکت خود یا اپل، در موقعیت بهتری قرار دارد.

سهم سامسونگ از بازار گوشی های هوشمند در سه ماهه اول 2024 به 20.8 درصد رسید، در حالی که سهم اپل 17.3 درصد بود.

به گفته این شرکت تحقیقاتی، برندهای چینی شیائومی، ترنسشن و اوپو به دنبال سامسونگ و اپل هستند تا پنج سازنده برتر گوشی‌های هوشمند را تشکیل دهند.

شرکت بین المللی داده همچنین اعلام کرد به طور کلی، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول 7.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کاهش فروش اپل پس از عملکرد قوی آن در سه ماهه چهارم سال 2023 اتفاق می‌افتد، زمانی که سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشروی گوشی در جهان پشت سر گذاشت و به این ترتیب به دوازده سال سلطه این غول فناوری کره جنوبی پایان داد.

با این حال، کاهش فروش شرکت اپل در سال جاری به چالش های آن در بازارهای کلیدی، به ویژه چین نسبت داده شده است.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی در چین، به منظور مقابله به مثل با محدودیت‌های دولت آمریکا برای اپلیکیشن‌های چینی، استفاده کارمندان از دستگاه‌های اپل را محدود کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعوت سه بانوی قمی به مسابقات آسیایی پایوهوت
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • قهرمانی ایران در سی و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی آسیایی
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های آسیایی باحمایت همراه اول
  • آغاز توزیع آسیایی سهمیه المپیک قایقرانی
  • قالیباف قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی را تبریک گفت
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • پیام قالیباف در پی قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات آسیایی