Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از قاچاقچیان دارو را به کشورهای همسایه می برند؛ دارو باید به صورت رسمی صادر کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: در این فصل باید مراقبت ها را در سراسر کشور تشدید کنیم زیرا همزمان بیماری های دیگری نیز ممکن است وارد کشور شود، مانند انفولانزا و سرماخوردگی و یا بیماری هایی که در برخی کشورهای همسایه، شیوع پیدا کرده است که از کرونا هم خطر ناک‌تر است مانند ذات الریه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالای 30 میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و حدود یک میلیون نفر امار فوتی ها بوده است. اقدامات مهمی را در این زمینه انجام داده ایم و باز هم باید به برخی اقدامات، تاکید کنیم.

او افزود: در دوران کرونا و پساکرونا سرمایه گذاری ها، شکل متفاوتی به خود گرفته است. امروز سرمایه گذاری در سلامت بهداشت و اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد دیجیتالی و دولت الکترونیک را باید تشدید کنیم تا جامعه هم در زندگی و هم در اقتصاد، شرایط خوبی داشته باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: باید بی حوصلگی را کنار گذشت و این سبک زندگی را میان مدت و بلند مدت در نظر بگیریم. باید امسال و حتی سال اینده هم اصول بهداشتی را رعایت کنیم. زندگی را باید با سبک زندگی متفاوت وفق دهیم. در  برخی استان ها افرادی بستری هستند که چند ماه قبل، در همان بیمارستان بستری بوده اند. حتی اگر واکسن برسد باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم و از ترددهای غیرضرور، پرهیز کنیم. دوگانه انگاری هایی که در جامعه مطرح می شود را باید کنار گذاشت.

دکتر روحانی تاکید کرد: قاچاق کالا در کشور وجود دارد. در این شرایط باید بر روی قاچاق دارو و واکسن مراقبت بیشتری صورت گیرد. برخی از قاچاقچیان دارو را به کشورهای همسایه می برند؛ دارو باید به صورت رسمی صادر کند. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر دقت کند و وزیر کشور ابلاغ کند تا نظارت ها، تشدید شود.

او اضافه کرد: وزیر بهداشت نسبت به ورود برخی زائرین خارجی به قم و مشهد، ابراز نگرانی کرد. باید پروتکل ویژه برای زائرین در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتر روحانی کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به اس ام ای درصورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند. 

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند. 

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدتهای موردی تبصره ذیل ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

 وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره