Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:44:10 GMT

آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد پلمب شد 

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۸۱۵

آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد پلمب شد 

فهیمه مهمان‌نواز روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید از آسانسورها، به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان در دستور کار این اداره است و خوشبختانه امسال مشکلات گزارش شده در این حوزه نسبت به سال های قبل کمتر بوده است.  

وی افزود: در نیمه نخست امسال ۴۰۰ مورد بازرسی از آسانسورهای ساختمان ها، مجتمع های مسکونی و تجاری انجام شده که برای ۱۵۵ مورد تاییدیه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهمان نواز درباره ایمنی آسانسور ادارات خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ایمنی آسانسورها در ادارات بهبود یافته و حساسیت ها برای تامین ایمنی این تجهیزات بیشتر شده است.  

وی با بیان اینکه تاییدیه آسانسور، با اعتبار یکساله صادر می شود، گفت: این،  نخستین مورد پلمب آسانسور در استان در سال جاری است که برای این ساختمان پنج طبقه ۱۰ واحدی، انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام نشدن سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور،  مسوولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکان و مدیران ساختمان ها و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: عقد قرارداد نصب و راه اندازی و همچنین سرویس و نگهداری آسانسور تنها با شرکت های معتبر و دارنده پروانه طراحی مونتاژ آسانسور از سازمان صنعت، معدن و تجارت مجاز است.  

بر اساس این گزارش تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، دستگاه های اجرایی و تمامی بهره برداران از آسانسورهای منصوبه در مجموعه‌های مختلف، ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسوولیت پاسخگویی بر عهده آنها خواهد بود.

برچسب‌ها بجنورد سازمان ملی استاندارد ایران اداره کل استاندارد استان خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سازمان ملی استاندارد ایران خراسان شمالی بجنورد سازمان ملی استاندارد ایران خراسان شمالی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند

سید محمد موسوی با اشاره به تعداد مراکز درمانی منطقه ۱۱ تهران گفت: در منطقه ما، بیش از ۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و سرانه آموزشی و درمانی ما زیاد است.

وی با اشاره به بافت قدیمی این منطقه افزود: از آنجایی که این منطقه از مناطق قدیمی و پرجمعیت پایتخت است؛ متأسفانه اکثر ساختمان‌های موجود، مشکلات ایمنی دارند. برخی از ساختمان‌ها خیلی مشکل دارند و برخی ساختمان‌ها هم مشکلات کمتری دارند.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: از مدتی پیش، بازرسی تک تک ساختمان‌های مراکز درمانی آغاز شده و همکاران من از ساختمان‌ها بازرسی می‌کنند تا با شناسایی و رفع مشکلات، ضریب ایمنی این مراکز درمانی و در مجموع کل منطقه را بالا ببرند.

موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید از مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، این مراکز با مشکلی مواجه هستند؟ گفت: آتش نشانی در زمینه بازدید و بررسی از این مراکز هیچ مشکلی ندارد. همچنین ساختمان‌های تحت نظر شهرداری نیز با آتش نشانی در این زمینه همکاری دارند؛ زیرا آتش نشانی جزئی از شهرداری است؛ اما برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا برخی مراکز و ارگان‌های دولتی ممکن است اجازه این کار را ندهند.

وی افزود: عوامل آتش نشانی هر جا که بخواهند به ساختمان‌های مدیریت شهری ورود کنند؛ نه تنها هیچ مانعی وجود ندارد؛ بلکه ما استقبال هم می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم و سازمان‌ها اجازه بازدید‌های ایمنی را به آتش نشانی نمی‌دهند و این مسئله تخصصی باید در قانون دیده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان
  • پزشکان عوارض و اشتباهات دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • پزشکان هرگونه اشتباه دارویی را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
  • پزشکان عوارض و اشتباه دارویی را اطلاع دهند
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • صدور ۱۱۹۸ تاییدیه ایمنی آسانسور درخوزستان
  • ساختمان‌های ناایمن پلمب می‌شوند
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان