Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز جمعه در کشورهای مختلف جهان، تظاهرات‌هایی در اعتراض به امضای توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ده‌ها تن از شهروندان یمنی پس از اقامه نماز جمعه در شهر «الوضیع» در استان «ابین» واقع در جنوب این کشور تظاهراتی در مخالفت با عادی‌سازی امارات و بحرین با دولت اسرائیل به راه انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان یمنی با در دست داشتن پلاکاردهایی دو توافق عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و شعارهایی را در مخالفت با هرگونه حضور اسرائیلی در جزیره سقطری واقع در جنوب شرق این کشور سر دادند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و تصاویری از مسجد الاقصی، شعارهایی در مخالفت با عادی‌سازی سر دادند و نسبت به هرگونه اقدام مشابه از سوی دولت مستعفی یمن هشدار دادند.

معترضان از ملت‌های عربی و اسلامی خواستند تا در برابر عادی‌سازی بایستند و آنها، این اقدام را «خیانت به دین و اعتقادات اسلامی» خواندند.

کشورهای امارات و بحرین با نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین با میانجی گری آمریکا روز سه شنبه توافق صلح با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید به امضا رساندند.

در مراکش نیز ده‌ها تن از شهروندان با مشارکت در تجمعی اعتراض‌آمیز، همبستگی خود با فلسطین و همچنین مخالفت خود با عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با دولت اسرائیل را اعلام کردند.

این تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل ساختمان پارلمان تحت عنوان «فلسطین امانت و عادی‌سازی خیانت است» و بنا به دعوت ۲۸ انجمن و هیأت سیاسی در این کشور برپا شد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراض‌آمیز با در دست داشتن پرچم فلسطین، شعارهایی از قبیل «معامله خیانت، محکوم است»، «نه به اشغالگری، نه به عادی‌سازی، فلسطین فروشی نیست» «مقاومت امانت و عادی‌سازی خیانت است» سر دادند.

در این تجمع، عبدالرحیم شیخی، رئیس جنبش توحید و اصلاح (غیر دولتی)، دبیرکل حزب سوسیالیست متحد مراکش و احمد ویحمان، رئیس دیده‌بان مقابله با عادی‌سازی، عبدالقادر العلمی، هماهنگ‌کننده کارگروه فلسطین و همچنین شماری از حقوقدانان، سیاستمداران و فعالان مدنی مشارکت داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع ضمن اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند، مسأله فلسطین برای ملت مراکش تا همیشه مسأله ملی است.

انجمن‌های مراکشی از مردم این کشور خواسته بودند که روز جمعه، تجمع اعتراض‌آمیزی در محکومیت توافقنامه‌های خیانتکارانه و عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی برگزار کنند.

 انجمن‌های مراکشی در بیانیه خود اعلام کردند: این تجمع در راستای مقابله ملت مراکش با هرگونه تلاش برای از بین بردن مسأله فلسطین برگزار شده چرا که مسأله فلسطین برای ملت مراکش یک مسأله ملی همیشگی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، ده‌ها تن از عشایر فلوجه و شماری از سیاستمداران در شهر فلوجه تظاهراتی را برای اعلام مخالفت خود با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بر حمایت خود از ملت فلسطین و حقوق فلسطینیان تأکید کردند.

احمد عقل، سفیر فلسطین در عراق در این تظاهرات حضور داشت.

جمعی از شهروندان بحرینی نیز در منامه تظاهرات اعتراض‌آمیزی را در محکومیت توافق عادی‌سازی این کشور با دولت اسرائیل برپا کردند.

معترضان بحرینی، پرچم‌های فلسطین و بحرین و همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «جمعه خشم قدس».

در همین راستا، محرزیه العبیدی، رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان تونس اعلام کرد که کشورش حامی حقوق ملت فلسطین و مخالف هرگونه طرح و نقشه‌ای است که هدف آن نابودی مسأله فلسطین باشد.

العبیدی در جریان دیدار با هائل الفاهوم، سفیر فلسطین در تونس خاطرنشان کرد: پایه و اساس ثبات در منطقه، دستیابی به یک راهکار عادلانه و فراگیر برای حل مسأله فلسطین از طریق قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی است که بر پایان یافتن اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: مسأله فلسطین همواره در رأس اولویت‌های ملت تونس و ملت‌های عربی قرار دارد. العبیدی تاکید کرد، باید یک موضع‌گیری یکپارچه در قبال حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین اتخاذ شود.

وی همچنین تصریح کرد، مسأله فلسطین نقش مهمی را در بازگرداندن هویت ملی به اعراب و پیوند آنها به سرزمین خود ایفا کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عادی سازی روابط اسرائیل امارات عادی سازی روابط بحرین و اسرائیل عادی سازی روابط امارات و بحرین رژیم صهیونیستی مسأله فلسطین عادی سازی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین، بار دیگر تظاهراتی اعتراضی را در سرزمین‌های اشغالی ترتیب داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شهرک‌نشینان و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه، خیابان روبروی محل اقامت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسدود کرده‌اند.

بر این اساس شهرک‌نشینان معترض با بستن این خیابان دست به اعتصاب و تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه وی زده‌اند و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه شده‌اند.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون یکی از معترضان صهیونیست را در برابر محل اقامت نتتانیاهو بازداشت کرده است.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضایی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6088128

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند