Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:34:03 GMT

۳۰ درصد تعاونی‌های خلخال فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۸۵۷

۳۰ درصد تعاونی‌های خلخال فعال هستند

علیرضا خلیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع ۴۵۰ تعاونی تشکیل شده در عرصه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی این شهرستان ۱۳۰ واحد فعال بوده و ۳۰۰ تعاونی نیز راکد ،غیرفعال و تعطیل هستند.

وی اظهارداشت: تعاونی‌های این شهرستان دارای پنج هزار و ۸۵۰ عضو بوده و در صورت راه‌اندازی مجدد ۷۰ درصد از مجموع تعاونی‌های غیرفعال و راکد منطقه زمینه فعالیت‌های اقتصادی این تعاونی‌ها دوباره فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال از تشکیل و فعالیت ۳۸ تعاونی تولیدی، صنعتی و خدماتی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی تعاونی‌های جدید زمینه برای ایجاد ۱۴۵ فرصت شغلی فراهم شده است.

وی بیان کرد: با وجود رکود بازار و نوسان قیمت مواد اولیه ، در حال حاضر ۱۳۰ تعاونی با ۹۸۵ نفر عضو در زمینه‌های مختلف تولیدی در این شهرستان فعالیت دارند.

خلیلی گفت: در سال گذشته و نیمه نخست امسال با هدف کمک به سرپایی تعاونی‌های فعال خلخال ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات روستایی و عشایری در قالب سرمایه در گردش در اختیار تعاونی‌ها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی از جمله مشکل تامین مواد اولیه ،اختلاف در مدیریت تعاونی‌ها ،مشکل تامین سرمایه در گردش ،تورم بازار ،افزایش هزینه دستمزد در تعطیلی کار توقف تعاونی‌های این شهرستان دخیل هستند، اظهارداشت: فعالیت برخی از  واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک خلخال نیز از اسفند گذشته به مدت ۲ ماه بدستور ستاد کرونا متوقف شده بود.

وی گفت: برخی از این این واحدها با رعایت پروتکل‌های مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی مربوط به پیشگیری و مقابله با کرونا فعال شده و کارگران این واحدها به سرکار بازگشته‌اند.

وی افزود: در نیمه اول امسال  ۸۸۸ نفر از کارگران بیکار شده از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان از مزایای دریافت بیمه بیکاری بهره‌مند شدند.

خلیلی از تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد ایجاد اشتغال خلخال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۹۷ با تلاش‌های صورت گرفته زمینه ایجاد هزار و ۱۳۷ فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شد.

او افزود: در سال گذشته همچنین موفق به دستیابی اهداف توسعه صنعت فرش با هدف‌گذاری اشتغال ۵۰۰ نفر و ایجاد مشاغل خانگی با پرداخت هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت به مجریان طرح شدیم.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها خلخال تعاونی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال تعاونی استان اردبیل خلخال تعاونی استان اردبیل اخبار کنکور تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال

حسین معصوم زاده گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال طی هفته گذشته و در ۲ ماموریت جداگانه موفق شدند ۲ شکارچی متخلف را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال افزود: از متخلفان، یک قبضه اسلحه شکاری مجاز، تعداد ۶ قطعه لاشه کبک، ۳ قطعه کبک زنده و ۱۰ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

به گفته او، محیط‌بانان این شهرستان به طور شبانه‌روزی به صورت پیاده و خودرویی در زیستگاه‌های منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد مشغول گشت و کنترل بوده و با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله تخریب، تصرف، آلودگی و آتش‌سوزی برخورد قانونی خواهند کرد.

معصوم‌زاده از مردم، همیاران و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به اولین پاسگاه محیط‌بانی ، پاسگاه انتظامی و یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل مردم‌نهاد در شهرستان‌ها