Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، انتظار می‌رود دونالد ترامپ با وجود مخالفت‌ها در روزهای آتی نامزدی را برای پست خالی در دیوان عالی آمریکا بعد از مرگ قاضی گینزبرگ معرفی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه روث بیدر گینزبرگ، قاضی دیوان عالی آمریکا در سن ۸۷ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش ان‌پی‌آر، گینزبرگ اندکی پیش از مرگ به نوه‌اش گفت که مایل است تا کرسی او تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر خالی بماند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی شامگاه جمعه به نقل از منابع خود لیستی از نامزدهای بالقوه متشکل از یک زن را منتشر کرد. میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا گفته است که نامزد مورد نظر ترامپ باید مورد حمایت این مجلس باشد.

در همین حال چاک شومر، رهبر اقلیت سنا خواسته تا کرسی این قاضی تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خالی بماند. او در پیامی توییتری نوشت: مردم آمریکا باید حقی در انتخابات قاضی بعدی دیوان عالی داشته باشند. بنابریان، این کرسی خالی نباید تا زمان انتخاب یک رئیس‌جمهوری جدید پر شود. گینزبرگ یک شخص بسیار مهم در تاریخ آمریکاست، یک قهرمان برای عدالت، یک مسیرساز برای زنان.

از سوی دیگر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم جمعه از سنا خواست تا کرسی گینزبرگ را پر نکند و به خواسته این "قهرمان برابری جنسیتی" که "به دموکراسی و ایده‌آل‌هایش ایمان داشت" و می‌خواست تا جایگزینش از سوی رئیس‌جمهوری بعدی انتخاب شود، احترام بگذارند.  

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری هم با ابراز تاسف از مرگ گینزبرگ از رای‌دهندگان خواست تا پیش از انتخاب جایگزین او، رئیس‌جمهوری بعدی را انتخاب کنند.

دموکرات‌های آمریکایی نگرانند تا ترامپ با معرفی یک قاضی محافظه‌کار، ترکیب دیوان عالی را که متشکل از ۹ قاضی است، به نفع خودش تغییر دهد. دو تن از قاضی‌های محافظه‌کار این دیوان بعد از روی کار آمدن ترامپ از سوی او منصوب شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا دونالد ترامپ رئیس جمهوری دیوان عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در بازدید از روند ضبط این مناظره‌های تلویزیونی گفت: در راستای عدالت رسانه‌ای برای نامزد‌هایی که به دور دوم انتخابات مجلس رسیده اند، فرصت یکسان و رایگان برای معرفی در رادیو و تلویزیون این مرکز فراهم شده است.
آقای پهلوانیان افزود: بر این اساس برای هر کدام از نامزد‌ها یک برنامه به مدت ۲۰ دقیقه و برای هر حوزه سه مناظره با مدت زمان ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه ضبط و در زمان تبلیغات از صدا و سیمای مرکز فارس پخش می‌شود.
آقای قزل سفلی رئیس ستاد انتخابات فارس هم در بازدید از روند ضبط مناظره‌های نامزد‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۸ کرسی سهم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، ۲ کرسی مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم انتخابات رسیده است.
وی با بیان اینکه نامزد‌ها بر اساس قانون می‌توانند از امکانات و ظرفیت‌های دولتی برای تبلیغات انتخاباتی برخوردار شوند، افزود: در استان فارس در دو بخش تبلیغات محیطی بیش از ۷۰ سالن اجتماعات برای سخنرانی، بیش از هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و بیش از ۳۵ هزار متر مربع مکان برای نصب پوستر و بنر تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد