Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@11:29:14 GMT

سختی‌های موج سوم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۲۹۴۳

سختی‌های موج سوم کرونا

البته به نظر می‌رسد در روزهای آینده، اوضاع بدتر هم بشود؛ زیرا روند مرگ‌ومیر مبتلایانی که این روزها در بیمارستان‌هایی مثل مسیح دانشوری بستری می‌شوند، تازه از دو سه هفته دیگر آغاز خواهد شد.

به‌ویژه آن‌که در موج جدید شیوع کرونا، تعداد بیماران بدحالی که احتیاج به تخت آی‌سی‌یو دارند، نسبت به موج‌های قبلی افزایش‌یافته است، اما اکنون حداقل در بیمارستان مسیح‌ دانشوری به‌اندازه کافی تخت آی‌سی‌یو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یعنی در حال حاضر بخش زیادی از بیماران بدحال ما مجبورند در بخش بمانند و حتی اوضاع به‌جایی رسیده که در سایر بخش‌ها نیز تقریباً تختی برای بستری بیماران عادی یافت نمی‌شود.

اگر اوضاع به همین صورت پیش برود، از همین امروز و فردا ممکن است دوباره ناچار شویم بیماران عادی را در بخش‌ها پذیرش نکنیم و خیلی از افراد را در حیاط بیمارستان نگه‌داریم و در همان‌جا به آنها کپسول اکسیژن بدهیم.

موج سوم شیوع کرونا همچنین به فرسودگی بیشتر کادر درمان هم دامن زده است. همکاران ما واقعاً از این وضعیت خسته شده‌اند و اعتقاددارند تا سختگیری‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری بیشتر نشود، همین وضعیت ناگوار ادامه پیدا خواهد کرد.

یعنی تا وقتی برخی مسؤولان بخواهند روال عادی بازگشایی‌ها را ادامه دهند و خودشان را به آن راه بزنند و خیال کنند همه‌چیز بر وفق مراد است، وضعیت از این بدتر هم می‌شود.

اکنون متأسفانه شرایط کشور ما طوری است که در عمل، دیگر هیچ‌کدام از محدودیت‌ های کرونایی بر مراکز تجمعی اعمال نمی‌شود و این اتفاقات ما را به نقطه خطرناکی ازنظر همه‌گیری کرونا رسانده است.

در صورت تداوم این روند نیز ممکن است همان‌طور که برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، به‌جایی برسیم که میزان مرگ‌ومیر روزانه 600نفر شود. به‌خصوص که در شرایط فعلی ما با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی مواجهیم و همین مسأله باعث شده خیلی از این بیماران در منزل فوت شوند و اصلاً کارشان به بیمارستان نکشد.

با این‌که در ماه‌های اخیر تعداد تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو در سطح کشور کمی بیشتر شده، اما نکته اصلی این است که اصولا افزایش تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو با دشواری‌های زیادی مواجه است و نیاز به تامین هزینه بالایی دارد؛ چراکه وقتی یک بیمارستان بخواهد تخت‌های آی‌سی‌یوی خود را افزایش دهد، باید اکسیژن‌ساز موجود در بیمارستان کشش لازم برای این کار را داشته باشد.

این در حالی است که اکنون اکسیژن‌سازهای بسیاری از بیمارستان‌های ایران فقط می‌توانند بین 20تا30تخت آی‌سی‌یو را پوشش دهند.

این فقط یکی از این چالش‌هاست و استخدام نیروی تخصصی بیشتر و تامین سایر تجهیزات لازم هم از جمله دشواری‌هایی است که بیمارستان‌های کشور برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و آی‌سی‌یو با آن مواجهند و همه این مسائل تامین زیرساخت‌های لازم برای بستری تعداد بیشتری از بیماران در موج سوم همه‌گیری کرونا را دشوارتر می‌کند.

دکتر پیام طبرسی - رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیام طبرسی کرونا کپسول اکسیژن آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • کلاهبرداری مرگبار با داروی آلزایمر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر