Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

ردانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافتند کودکانی که در فصل پاییز به دنیا می‌آیند بیشتر مستعد بیماری‌هایی مانند آسم و تب یونجه هستند.

به گفته محققان، انگلیس بیشترین تعداد بیماران آلرژیک را دارد و بیش از ۲۰ درصد جمعیت این کشور حداقل یک نوع آلرژی را دارند.

جسیکا هوی یکی از محققان سلامت در آمریکا گفت: با بررسی همه کودکانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کردند متوجه شدیم افرادی که متولد فصل پاییز هستند بیشتر از سایرین به بیماری‌های آلرژیک مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر به دنبال یافتن علت این اتفاق هستیم که امکان دارد به دلیل وجود باکتری روی پوست کودکان باشد. دانشمندان معتقدند، بیشترین آلرژی‌ها از زمان نوزادی شروع می‌شود.

مواد حساسیت زا از طریق پوست خشک یا ترک خورده عبور می‌کنند و باعث ایجاد واکنش‌های زنجیره‌ای آلرژیک می‌شوند.

طبق بررسی‌ها از هر ۵ کودک در انگلیس یک نفر به اگزما مبتلا می‌شود. این عارضه باعث خشک شدن، خارش، قرمزی و ترک خوردن پوست می‌شود. کودکانی که از اگزما رنج می‌برند اغلب سطح بالایی از باکتری‌های مضر به نام استافیلوئیدها را روی پوست خود دارند که توانایی آن‌ها را در مقابله با آلرژن‌ها یا عوامل بیماری زا مختل می‌کند.

برخی مواد خارجی که وارد بدن می‌شوند پاسخ سیستم ایمنی بدن را در پی دارند و هربار پس از ورود این ماده خاص به بدن، فرد علائم خاصی را دارد و می‌توان گفت فرد دچار بیماری آلرژیک شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آسم پوست کودکان آلرژی پوست کودکان ابتلا به آلرژی متولدین تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ بیماری شایع فصل بهار

به گزارش خبرآنلاین، شروع فصل بهار با شیوع برخی بیماری ها همراه است که بعضا برای تشخیص و درمان آنها، لازم است نزد پزشک برویم.

مهر در خبری نوشت: برخی بیماری‌ها هستند که در هر فصل از سال، بیشتر شایع می‌شوند و از همین رو، به بیماری‌های فصل مشهور می‌شوند. مثل حساسیت‌های فصلی بهار که اغلب شدت می‌یابد و شاید نیاز به پزشک و درمان هم نداشته باشد. اما، برخی از بیماری‌ها هستند که لازم است حتماً نزد پزشک رفته و درمان شود. زیرا، می‌تواند با عارضه‌های طولانی مدت و خطرناک همراه باشد.

حساسیت‌های بهاری

ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به حساسیت‌های فصل بهار اشاره کرد و گفت: حساسیت‌های فصلی در بهار، با علائمی همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا خودنمایی می‌کند.

وی افزود: عطسه، سرفه، خارش، کهیر و…، از علائم اولیه سرماخوردگی در فصل بهار است. البته برای آن دسته از افرادی که زمینه بیماری‌های ریوی و سابقه برونشیت و آسم دارند، این علائم با تنگی تنفس و سرفه‌های شدید همراه است.

خسرونیا با عنوان این مطلب که در فصل بهار شاهد شیوع آلرژی هستیم، ادامه داد: افرادی که دچار حساسیت هستند، می‌بایست نکات بهداشتی را بیش از دیگران رعایت کنند. به طوری که اگر گل و گلدان در آپارتمان دارند، آنها را در فضای باز نگهداری کنند و اگر حیوان خانگی دارند، از آنها فاصله بگیرند.

افزایش آبله مرغان در بهار

مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به اینکه احتمال ابتلاء به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، گفت: عامل ابتلاء به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد.

وی افزود: در گذشته این بیماری مخصوص کودکان بود اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلاء به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است، خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلاء افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدیدتر است.

مردانی یادآور شد: جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره حاد این بیماری هفت روز است، تاکید کرد: در برخی افراد، بهبود بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار است.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیردار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

آلرژی فصل بهار

بهار فصلی است که آلرژن‌ها در محیط بیشتر از هر زمان دیگری قرار گرفتند. آلرژن‌ها بزرگ‌ترین تحریک کننده بدن هستند که از گیاهان و خاک آزاد می‌شوند و باعث ایجاد عطسه و سرفه خواهند شد. البته نباید آن را با سرماخوردگی اشتباه گرفت. آلرژی‌ها خود به خود برطرف می‌گردند اما هر زمان که فرد با ماده آلرژن برخورد کند، دوباره آلرژی تحریک می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895360

دیگر خبرها

  • ساز ناکوک آلرژی در بهار
  • چرا خانم‌ها بیشتر از آقایان به آرتریت دچار می‌شوند؟
  • کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟
  • بیماری‌های شایع فصل بهار
  • ۳ بیماری شایع فصل بهار
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ورزش منظم خطر ابتلا به پارکینسون را کاهش می‌دهد
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • قرص ضد حساسیت بخوریم یا قرنطینه شویم؟ / مقایسه حساسیت فصلی و سرماخوردگی