Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@16:03:22 GMT

حرکتی که در سایپا آغاز شده، به‌شکل مستحکم ادامه یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۲۲۷

حرکتی که در سایپا آغاز شده، به‌شکل مستحکم ادامه یابد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده گفت: امروز در یک جنگ اقتصادی همه‌جانبه با دشمن قرار داریم و تلاش متخصصان فعال در صنعت خودرو به عنوان فرماندهان اصلی این نبرد، برای خودکفایی آینده کشور مهم و اثرگذار است.

وی گفت: خوشبختانه با روحیه‌ای که در زمینه بومی‌سازی قطعات، طراحی محصولات جدید با تکیه بر توان داخلی و نوآوری در گروه خودروسازی سایپا قابل مشاهده است، شکست دشمن را در دستیابی به اهداف خود رقم خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حاجی زاده با بیان این‌که شکست دشمن در زمینه تحریم صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری و توجه به بومی‌سازی قطعات رقم خواهد خورد، ادامه داد: صنعت خودرو خاکریز امروز کشور در نبرد اقتصادی است و با اقداماتی که در دست اجرا است، دشمن در این عرصه ناامید خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما در نیروهای مسلح، صنایع دفاع و بسیج، وظیفه امروز خود را کمک و حمایت از توسعه صنایع داخلی دانسته و بدون هیچ‌گونه چشمداشت و تنها با هدف اعتلای کشور، در عرصه حضور خواهیم داشت.

وی با اشاره به ریل‌گذاری صحیح مدیریت ارشد سایپا برای قطع وابستگی به شرکت‌های خارجی گفت: اگر صنعت خودرو کشور از مسیر مونتاژکاری فاصله گرفته و به‌جای تبدیل‌شدن به مصرف‌کننده فناوری‌های ساخت خارج، به درون توجه کند، در آینده جزو بخش‌های ممتاز و برجسته صنعت کشور خواهد بود.

سردار حاجی‌زاده مهم‌ترین سرمایه موجود در کشور را نیروی انسانی متخصص دانست و تاکید کرد: صنایع دفاعی و نظامی کشور با اتکا به همین سرمایه به مهم‌ترین و پیچیده‌ترین دانش و علوم که تنها در اختیار چند قدرت برتر جهانی بود، دست پیدا کردند و امروز آماده هستند تا به کمک صنعت خودرو کشور آمده و نیازها را برطرف سازند.

وی با اشاره به توقف تولید خودرو پراید هم گفت: گروه خودروسازی سایپا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌تواند در زمینه تولید محصولاتی اقتصادی با مصرف سوخت پایین که با بهره‌گیری از کیفیت مناسب با قدرت خرید جامعه نیز همخوانی داشته باشد، تلاش کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خواستار برنامه‌ریزی مستمر، متمرکز، هدفمند و بهره‌گیری از نقشه راه منسجم در صنعت خودرو برای دستیابی به اهداف شد و گفت: اجازه نخواهیم داد تلاش دشمنان برای به‌زانو درآوردن صنعت کشور نتیجه دهد.

سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این بازدید با اشاره به برنامه این گروه برای توسعه محصولات و تولید خودروهای به روز، مدرن و باکیفیت بالاتر با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تعمیق ساخت داخل، گفت: در حال طراحی موتورهای کم‌مصرف با بهره‌وری بیشتر در سایپا هستیم.

وی افزود: در مرکز تحقیقات شرکت مگاموتور، توسعه و طراحی موتورهای متنوع با ویژگی‌های گوناگون و همچنین گیربکس‌های جدید برای محصولات در حال پیگیری است که همه این پروژه‌ها با تکیه بر توان داخلی اجرا خواهند شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: قصد داریم نگاه به بیرون از مرزها و وابستگی به شرکت‌های خارجی را تا حد امکان قطع کنیم تا این گروه در آینده با مشکلاتی نظیر بدعهدی و عدم همکاری این شرکت‌ها مواجه نشود.

سلیمانی افزود: خوشبختانه در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عزم بسیار خوبی برای حمایت از توسعه ساخت داخل و نگاه به ظرفیت‌های درونی کشور دارند و در این مسیر، از صنعت خودرو پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

کد خبر 5027244

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت امیرعلی حاجی زاده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گروه خودروسازی سایپا گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا کسب و کار ایران خودرو صنعت خودروسازی کسب و کارهای اینترنتی گردشگری سایپا جزیره کیش برگزاری دوره آموزشی فضای کسب و کار جاذبه گردشگری طراحی سایت ایران کیش گروه خودروسازی سایپا صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۵۰هزار خودروی وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد، گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش مشرق، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودروی خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به‌دنبال سوءاستفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار خودروی وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به‌ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به‌زودی افزایش می‌یابد.

به‌حدی خودرو وارد شده که دیگر در بنادر جا نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بلکه افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خودرو به‌دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت‌گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمّی و در ابعاد قیمتی رکوردی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هرچند من معتقد هستم که مصرفی است اما با وجود این، از نوسانات دیگر در بازار تأثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تأمین می‌شود.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • حرکت غیراخلاقی دانیال اسماعیلی‌فر پس از گل‌زنی
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ریزش قیمت خودرو‌های وارداتی
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۲۹ فروردین + جدول
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد