Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@10:50:22 GMT

واکسن کرونا هم بیاید، باید سبک زندگی جدید را ادامه دهیم

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۲۳۲

واکسن کرونا هم بیاید، باید سبک زندگی جدید را ادامه دهیم

رئیس‌جمهور گفت: حتی اگر واکسن کرونا هم در دسترس قراربگیرد باید سبک زندگی جدید ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما باید سبک زندگی جدید با کرونا را در میان مدت و بلند مدت ببینیم و بی حوصلگی را کنار بگذاریم. باید تمام امسال را برای این سبک زندگی در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی افزود: حتی اگر واکسن کرونا هم در دسترس قراربگیرد باید سبک زندگی جدید ادامه پیدا کند. اگر واکسن هم آمد باید ببینیم چقدر تأثیر دارد زیرا کسی که بیماری را گرفته است، بعد از دو تا سه ماه مجدداً گرفتار شده است بنابراین ما همچنان باید اصول بهداشتی را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: دوگانه انگاری‌ها را باید کنار بگذاریم که سلامت یا معیشت؟ سلامت یا دیانت؟ سلامت یا فعالیت اجتماعی؟ سلامت یا آموزش؟ این دوگانگی‌ها نادرست است و فکر نکنیم که اگر نوجوانی به مدرسه رفت مبتلا می‌شود ولی اگر در کوچه بازی کند مبتلا نمی‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین رئیس جمهور ویروس کرونا واکسن کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا باید سبک زندگی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید

به گزارش جام جم آنلاین،دکتر فاطمه شقاقی ضمن گرامیداشت هفته سلامت عنوان کرد: هفته سلامت یعنی هفته‌ای که باید به سلامت جسم و روح اهمیت داده شود، این نکته مهم است که ما در زندگی خود روش‌های خود مراقبتی را پیاده‌سازی کنیم.

وی افزود: در برخی مواقع به حدی درگیر فشارهای ناشی از مشکلات و مسائل زندگی می‌شویم که فراموش می‌کنیم به سلامت خود فکر کنیم، هفته‌ی سلامت یعنی هر کدام از ما نباید فراموش کنیم که به سلامت جسم و روح خود اهمیت دهیم.

این مشاور بالینی و خانواده تصریح کرد: جسم و روح انسان بسیار درهم تنیده و به‌هم مرتبط هستند؛ طوری که اگر سلامت ما در زندگی تحت‌الشعاع قرار گیرد مشکلات روان‌تنی زیادی را به همراه دارد، استرس‌ها، بدن دردها، مشکلات گوارشی، مشکلات پوست و مو، به طورکلی بسیاری از دردهای جسمی ریشه در روان افراد دارد.

قبل از اینکه خیلی دیر شود، برای درمان اقدام کنید

شقاقی ادامه داد: در موارد بسیار زیادی می‌بینیم مردم برای حل مشکلات روحی و روانی خود به سراغ مصرف دخانیات و راهکارهای مقطعی و پیش‌پاافتاده می‌روند و می‌بینیم که فرد سال‌های سال است که با افسردگی دارد زندگی می‌کند و به دنبال درمان آن نیست.

این مشاور بالینی و خانواده بیان کرد: همانطور که همه ما شنیدیم و می‌دانیم پیشگیری بهتر از درمان است، این یک شعار نیست بلکه واقعا باید به آن عمل کرد، با آموزش و یادگیری بسیاری از مهارت‌ها به سادگی می‌توان از به‌وجود آمدن مشکلات روحی بعدی پیشگیری کرد بدون آن که هزینه و زحمت بیشتری را در آینده متحمل شد.

وی در پایان تاکید کرد: با افزایش سطح آگاهی، می‌توان کیفیت زندگی را بالا برد، اما اگر فرد گمان می‌کند درگیر مسائل روحی است که کیفیت زندگی او را مختل کرده‌ است، قطعا باید از یک مشاور در زندگی خود کمک بگیرد، قبل از آن که خیلی دیر شود.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ماهیت برنامه‌های سلامت محور از جنس برنامه‌های فرهنگسازی است
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا