Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ یکشنبه ۳۰ شهریورماه، نماد "وسپهر" در بازار فرابورس عرضه خواهد شد. تعداد ۶میلیارد سهم معادل ۲۰درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر با روش ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

 

پربیننده ترین دلیل واریز نشدن مبلغ سهام عدالت چیست؟ مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله/ اقبال به صندوق‌های سهامی ادامه دارد آینده بازار سرمایه طی ماه‌های آتی چگونه خواهد بود؟ ایجاد فساد و رانت با تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بورس ۱۲بنگاه دیگر در بورس عرضه می‌شود/ هر ماه یک عرضه اولیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه فرابورس عرضه اولیه فرابورس ایران وضعیت بورس امروز وسپهر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد؟

برای تجربه یک سرمایه‌گذاری مطلوب در بازار طلا، لازم است که افراد با توجه به مزایا و معایب گفته‌شده در مورد هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا، بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنند. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

سرمایه گذاری به معنای تخصیص بخشی از منابع مالی به یک یا چند دارایی به امید کسب سود و افزایش ارزش دارایی در آینده است. طلا یکی از دارایی‌هایی است که می‌توان به دو صورت فیزیکی مانند خرید فیزیکی سکه و طلای زینتی از طلا فروشی و همچنین به صورت غیر فیزیکی مانند خرید گواهی‌های سپرده کالایی سکه و شمش طلا یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا در آن سرمایه‌گذاری کرد. در ادامه با شرایط و ویژگی‌های روش‌های ذکر شده بیشتر آشنا خواهیم شد.
  صندوق طلا
یکی از ‌روش‌های مناسبی که افراد بدون نیاز به خرید فیزیکی طلا می‌توانند در این دارایی سرمایه‌گذاری کنند، صندوق سرمایه گذاری طلا است. این صندوق‌ها از نوع صندوق‌های مبتنی بر کالا هستند و از لحاظ شیوه خرید و فروش نیز در دسته صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) قرار می‌گیرند.
افراد می‌توانند با داشتن کد بورسی و به صورت آنلاین از طریق تمام سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها اقدام به خرید این صندوق کنند. ترکیب دارایی صندوق‌های طلا به این صورت است که حداقل ۷۰ درصد در گواهی سپرده سکه و شمش طلا و حداکثر ۲۰ درصد در اوراق مبتنی بر سکه و شمش طلا است.
در خرید فیزیکی طلا و سکه نیاز است تا فرد مبلغ قابل توجهی را در اختیار داشته باشد، در صورتی که برای صندوق‌های طلا می‌توان با مبالغ کم (حداقل ۱۰۰ هزار تومان) اقدام به سرمایه‌گذاری کرد. از دیگر ویژگی این صندوق‌ها می‌توان به نقدشوندگی بالا، مدیریت ریسک به علت سرمایه‌گذاری تحت نظر مدیر حرفه‌ای، معافیت مالیاتی و … اشاره کرد.
با توجه به ترکیب دارایی این صندوق‌ها و وابسته بودن قیمت واحدهای این صندوق به قیمت شمش و سکه طلا، قیمت جهانی اونس طلا و نرخ ارز، نمی‌توان بازدهی تضمین شده‌ای را برای این صندوق در نظر گرفت، اما می‌توان گفت که این صندوق بازدهی متناسب با بازدهی سکه و شمش طلا کسب خواهد کرد. لازم به ذکر است که امکان بررسی بازدهی و ترکیب دارایی هر صندوق  در سایت صندوق مدنظر وجود دارد.
  شمش طلا
به قطعه‌ای از طلا که در وزن‌های متفاوت، با عیار مشخصی از طلای خالص یا آلیاژی از طلا و معمولا به شکل مستطیل تولید می‌شود، شمش طلا گفته می‌شود. با توجه به اینکه شمش طلا شکل ملموسی از طلا است، محبوبیت بالایی برای سرمایه‌گذاری در میان افراد دارد.
 شمش طلا از نظر جنس و عیار به دو دسته خالص (دارای خلوص ۹۹.۹درصد) و آلیاژی (ترکیبی از طلا و سایر فلزات مانند مس، طلا و پالادیوم و با خلوص کمتر از ۹۹.۹درصد) تقسیم بندی شده است. برای تشخیص شمش طلای اصل نیاز است تا به عیار و کد شناسایی که بر روی آن حک شده، داشتن ظاهر براق و … توجه کرد.
امکان خرید شمش طلا نیز به دو صورت فیزیکی و غیرفیزیکی (گواهی سپرده کالایی شمش طلا) وجود دارد. از مزایای خرید شمش طلا از بازار سرمایه می‌توان به کاهش ریسک نگهداری و ریسک اصالت، نقدشوندگی بالا و … اشاره کرد. برای خرید شمش طلا به صورت فیزیکی لازم است تا به مراکز معتبر طلا فروشی مراجعه کنید، اما برای خرید غیر فیزیکی می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های معاملاتی بورس کالا اقدام به خرید شمش طلا کنید.
امکان خرید حداقل ۱ واحد (معادل ۰.۱ گرم یا ۱۰۰ صوت) گواهی سپرده کالایی شمش در زمان ثبت سفارش وجود دارد. اما برای دریافت فیزیکی شمش از انبار بورس کالا نیاز است تا حداقل ۱۱ هزار گواهی سپرده (معادل ۱ کیلو و ۱۰۰ گرم) در اختیار داشته باشید.
  حباب سکه
برای داشتن یک سرمایه‌گذاری مطلوب در سکه طلا، لازم است که با عبارات و اصطلاحات مختلفی همچون حباب سکه آشنا شوید.
در زمان عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار، در صورتی که سکه طلا بیشتر یا کمتر از ارزش ذاتی خود در بازار معامله شود، تفاوتی در ارزش ذاتی و ارزش بازار ایجاد خواهد شد که به این تفاوت به اصطلاح حباب سکه می‌گویند. حباب سکه می‌تواند بر اساس عواملی همچون نوسانات قیمت ارز، عرضه و تقاضا و … به دو دسته حباب مثبت و منفی تقسیم بندی می‌شود. اگر قیمت بازار از ارزش ذاتی بیشتر شود، حباب مثبت و در صورتی که قیمت بازار از ارزش ذاتی کمتر شود، حباب منفی ایجاد شده است.
 
در انتها نیز می‌توان گفت که برای تجربه یک سرمایه‌گذاری مطلوب در بازار طلا، لازم است که افراد با توجه به مزایا و معایب گفته‌شده در مورد هر یک از روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا، بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنند.
 

دیگر خبرها

  • رشد بیش از ۳۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز کاری سال ۱۴۰۲
  • بیوگرافی محمد آهنگری اصل (Mohammad Ahangari Asl) بهترین تریدر ایران
  • ورود سومین شرکت اقتصادی رضوی به بازار سرمایه طی ۱۴۰۲ / نماد شرکت صنایع غذایی رضوی در فرابورس درج شد
  • بورس به کام سهامداران شیرین شد
  • چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد؟
  • شرایط استفاده از اوراق صکوک برای شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه است؟
  • واگذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران
  • به دنبال تحول در تأمین مالی بخش تعاون هستیم
  • شاخص کل بورس به زیر دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد رفت
  • بورس همچنان تلخ به کام سهامداران