Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@12:54:50 GMT

کلاهبرداران 120 میلیاردی در تور پلیس هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۲۶۵

کلاهبرداران 120 میلیاردی در تور پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی استان از کشف کلاهبرداری 120 میلیاردی با شگرد اخذ وام بانکی در استان و دستگیری متهم اصلی پرونده با همکاری پلیس اینترپل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر گفت: درپی مراجعه حضوری شخصی به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری  به مبلغ 120میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  پس از انجام تحقیقات مشخص شد شخص کلاهبردار با فریب شاکی و به بهانه اینکه در یک بانک واسطه دارد مبلغ 78 میلیارد ریال را جهت اخذ تسهیلات و افتتاح حساب دریافت و در بانک عامل بواسطه آشنایی با رئیس بانک و بدون حضور شاکی اقدام به افتتاح حساب کرده است.

این مقام انتظامی اظهار داشت:یکی از روساء بانک سطح استان هرمزگان  پس از افتتاح حساب سپرده گذاری برای شخص شاکی و بدون حضور صاحب حساب اقدام به اخذ 33 میلیارد ریال تسهیلات نموده که در ادامه با تماس تلفنی و بدون حضور صاحب حساب جمعا مبلغ 120 میلیارد ریال از حساب شاکی با همین شیوه و شگرد برداشت شده است.

سردار جعفری تصریح کرد: پس از مدتی صاحب حساب با مراجعه با بانک در خواست برداشت از حساب خود می نماید که رئیس شعبه بیان می دارد که موجودی حساب شما خالی است وشما صاحب حساب نمی باشید چون صدای شما با فردی با وی تماس می گرفته متقاوت می باشد .

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان داشت: با انجام کارهای اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی ماموران، هویت اصلی متهم شناسایی و مشخص شد نامبرده برای گمراه کردن پلیس به همراه خانواده اش به کشور ترکیه مسافرت وسپس شخصا به کشور مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اشرافیت ماموران به روش و شیوه مجرمین مشخص شد متهم پس از ورود به کشور دوباره در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس ساکن شده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه  با هماهنگی پلیس اینترپل متهم اصلی پرونده در یکی از کشور های حوزه خلیج فارس دستگیر شد، گفت: در رابطه با این پرونده تاکنون چهار متهم دستگیر  و اقدامات پلیسی جهت شناسایی سایر عناصر دخیل در این کلاهبرداری ادامه دارد.

سردار جعفری در پایان تصریح کرد: پلیس با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرائم، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کلاهبرداری 120 میلیاردی صاحب حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا

سرهنگ فرهاد آراوند فرمانده انتظامی شهرستان فسا بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر فعالیت فردی سودجو در امر خرید و فروش عتیقه جات، ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران با کنترل تردد فرد مورد نظر و اقدامات تخصصی از قصد او برای فروش تعدادی سکه تاریخی در شهرستان شیراز مطلع شدند.

سرهنگ آراوند تصریح کرد: ماموران پلیس پس از تحقیقات تکمیلی متوجه شدند که متهم در یک مسافرخانه سکونت دارد و با گرفتن نیابت قضایی او را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی فسا با اشاره به اینکه در بازرسی از محل سکونت متهم ۶۸ عدد سکه مربوط به دوره اشکانی کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی ارزش اموال مکشوفه ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است. 

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • توقیف خودروی میلیاردی در میناب
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری
  • مرسدس بنز ۲۰۰ میلیارد ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان
  • خودرو ۲۰۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان