Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@16:45:43 GMT

احتمال ابتلاء به آلرژی در متولدین کدام فصل بیشتر است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۳۵۴

احتمال ابتلاء به آلرژی در متولدین کدام فصل بیشتر است؟

تحقیقات اخیر محققان نشان می‌دهد احتمال ابتلا به آلرژی در متولدین برخی از فصول سال نسبت به دیگران بیشتر است.

به گزارش ایمنا، دانشمندان در تحقیقات اخیر خود دریافتند کودکانی که در فصل پاییز به دنیا می‌آیند بیشتر مستعد بیماری‌هایی مانند آسم تب یونجه است، به گفته محققان، انگلیس بیشترین تعداد بیماران آلرژیک را دارد و بیش از ۲۰ درصد جمعیت این کشور حداقل یک نوع آلرژی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جسیکا هوی یکی از محققان سلامت در آمریکا، گفت: با بررسی همه کودکانی که به کلینیک ما مراجعه می‌کردند متوجه شدیم افرادی که متولد فصل پاییز هستند بیشتر از سایرین به بیماری‌های آلرژیک مبتلا می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال یافتن علت این اتفاق هستیم که امکان دارد به دلیل وجود باکتری روی پوست کودکان باشد. دانشمندان معتقدند، بیشترین آلرژی‌ها از زمان نوزادی شروع می‌شود.

مواد حساسیت‌ زا از طریق پوست خشک یا ترک خورده عبور می‌کنند و باعث ایجاد واکنش‌های زنجیره‌ای آلرژیک می‌شوند. طبق بررسی‌ها از هر ۵ کودک در انگلیس یک نفر به اگزما مبتلا می‌شود. این عارضه باعث خشک شدن، خارش، قرمزی و ترک خوردن پوست می‌شود. کودکانی که از اگزما رنج می‌برند اغلب سطح بالایی از باکتری‌های مضر به نام استافیلوئیدها را روی پوست خود دارند که توانایی آن‌ها را در مقابله با آلرژن‌ها یا عوامل بیماری زا مختل می‌کند.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، برخی مواد خارجی که وارد بدن می‌شوند پاسخ سیستم ایمنی بدن را در پی دارند و هر بار پس از ورود این ماده خاص به بدن، فرد علائم خاصی را دارد و می‌توان گفت فرد دچار بیماری آلرژیک شده است.

کد خبر 444995

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلرژی فصل پاییز بیماری کودکان عفونت های ویروسی مطالعات محققان تنگی نفس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش

به گزارش خبرنگار مهر با افزایش نسبی تقاضا در دقایق میانی و پایانی بازارِ امروز در گروه خودرویی‌ها، می‌توان منتظر اتفاقات خوبی در بازار سهام در روز آینده باشیم. با این وجود همچنان ترس و فشار فروش در بازارِ امروز دیده شد. همین موضوع منجر به منفی شدن شاخص کل و قرار گرفتن ۳۰۴ نماد در محدوده منفی، شد.

با توجه به این اتفاقات، به نظر می‌رسد که فشار فروشِ امروز در معاملات فردا کمی از شدت آن کاسته شود. با این حال، امید می‌رود که در ادامه، تقاضا در بازار تقویت شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود فردا روز مثبت و متعادلی را در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

کد خبر 6086539 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است