Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: سال گذشته در درجه اول محصول پسته با ۶۵ درصد، بیشترین صادرات را داشته و در درجه بعد محصولات گلخانه‌ای که ۶۰ درصد آن صادر می‌شود.

او افزود: ٣٠ درصد از محصول انار  و ٢۵ درصد از محصول زعفران استان نیز صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی پور ادامه داد: محصولی مانند انار بیشتر به سایر استان‌ها صادر می‌شود، اما صادرات پسته و محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: صادرات پسته بیشتر به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و آسیای میانه، روسیه و ترکیه انجام می‌شود و محصولات گلخانه‌ای به روسیه و در سال‌های اخیر به قطر و عراق نیز صادر شده است.

او همچنین درباره محصولات دامی که در استان مازاد بر مصرف تولید می‌شوند تصریح کرد: استان یزد در حوزه تولید گوشت مرغ، تخم مرغ و شیر مازاد بر مصرف داشته و می‌تواند این محصولات را نیز به خارج از کشورصادر کند اما چون استان‌های دیگر در زمینه تولید این اقلام کسری تولید دارند، صادرات این محصولات بیشتر به همان استان‌ها صورت می‌گیرد.

سجادی پور ادامه داد: در زمینه محصولات دامی در استان یزد دو برابر سرانه مصرف، تولید صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی صادرات زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد