Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@01:41:42 GMT

مترو پرند تا خرداد ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۷۷۱

مترو پرند تا خرداد ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

ایران اکونومیست-استاندار تهران درباره آخرین وضعیت احداث مترو پرند توضیحاتی داد.

انوشیروان محسنی‌ بندپی استاندار تهران گفت: مترو پرند در سه فاز تا خرداد ١٤٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای فاز سوم احداث آن بنابه دلایلی از جمله تامین نشدن بودجه و تخصیص نیافتن زمین پروژه طولانی شده‌است.

استاندار تهران گفت: اکنون تمام تلاش ما در مجموعه استانداری این است، با همراهی سایر دستگاه‌ها، این پروژه را به سرانجام برسانیم تا مطالبه دیرینه مردم منطقه پرند محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین باره علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز گفت: ساخت مترو پرند به کندی پیش می‌رود و برای سرعت بخشیدن به آن باید دولت کمک کند.

امام افزود: طبق قانون بودجه ساخت مترو پرند متکی به بودجه دولتی است و اگر دولت کمک کند تا قبل از پایان دولت این خط راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: امسال ۶۴ میلیارد تومان به شهرداری تهران برای ساخت مترو پرند اختصاص یافت، در صورتی که حداقل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی اولیه مترو پرند بودجه نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه، استانداری تهران و شهرداری در زمینه احداث و راه‌اندازی مترو پرند تهیه شده، اما هنوز نهایی نشده‌ است.

وی درباره اینکه قرار بود از طریق تهاتر برخی از املاک، ساخت مترو پرند انجام گیرد و تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شهر‌های جدید انجام شود نیز گفت: دو سال پیش تفاهمی در این زمینه حاصل شد، اما به دلیل سد قانونی فقط ۶ میلیارد تومان از این طریق تأمین شد؛ در حالی که ما برای ساخت مترو پرند نیاز به تزریق پول به صورت فوریتی هستیم.

به گفته امام، در صورت تأمین منابع مالی این آمادگی وجود دارد تا سال آینده این خط به بهره برداری برسد و آرزوی چندین ساله مردم شهر پرند برآورد شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه چندین هزار نفر از ساکنان شهر پرند برای کار و تحصیل به تهران عزیمت می‌کنند و اگر این خط راه اندازی شود شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مسافران ناوگان مترو تهران و حومه خواهیم بود.

محسنی بندپی نیز در مورد حل مشکلات مطرح شده برای تکمیل مترو پرند گفت: در مورد تخصیص اعتبار ۱۰۰ درصدی مترو به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نامه نوشته شده و ضمن اینکه پیشنهاد تغییر دستگاه اجرایی مسئول اجرای پروژه نیز منتفی است، زیرا صرفا سبب طولانی شدن روند احداث مترو می‌شود.

وی بیان کرد: تعهد شرکت شهرک‌های جدید برای تخصیص ۵۰ هکتار زمین به مترو جهت ایجاد مجتمع ایستگاهی و ... با کمک شهردار پرند نیز پیگیری و ۲۵ هکتار باقی مانده از این میزان تخصیص داده می‌شود.

استاندار تهران گفت: موضوعات دیگر از جمله عبور خط انتقال برق در حریم ۶ کیلومتری شهری و همچنین تعارض‌هایی که با راه‌آهن وجود دارد، بررسی و مرتفع می‌شود تا با همت مسئولان و پیگیری‌های استانداری تهران این پروژه تا پایان خرداد سال آینده افتتاح شود.

شهر پرند در ۳۵ کیلومتری غرب تهران و در کنار اتوبان ساوه احداث شده است.

این شهر دارای ۷ فاز است و در آینده قرار است به ۱۶ فاز گسترش پیدا کند.

فاز‌های صفر تا سه شامل املاک سنددار شرکتی یا شخصی‌ساز و فاز‌های ۴ تا ۶ شامل املاک مسکن مهر می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استاندار تهران ساخت مترو پرند راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران جزئیات افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی که قرار است از اول اردیبهشت ماه اعمال شود را تشریح کرد.   جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل حمل ونقل عمومی در پایتخت گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را به تصویب رساند و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می‌کنند را حداقلی در نظر بگیرند؛ اما در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری انجام می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند.   به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه‌ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود، ادامه داد: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که فعلا ۳۳۰۰ تومان است، برای سال۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.   تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی ۴۰ درصد افزایش داده شد، به عبارتی دیگر پس اگر بگویم که در حوزه اتوبوس چند درصد رشد داریم به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ رشد داشته است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی هستیم.   رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس دهی تاکسی‌های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می‌شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می‌یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.   تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت ماه سال‌جاری لازم الاجراست. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت

دیگر خبرها

  • کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۷ متروی تهران
  • خرداد امسال ۱۲۱ روستا از آب پایدار برخوردار می‌شوند
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • آخرین وضعیت ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو | این ایستگاه چه زمانی افتتاح می شود؟
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • زمان افتتاح آخرین ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است