Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عطا الله زمانی ، روز شنبه در این برنامه افتتاح که با حضور  داوود ایوبی فرماندار شهرستان  ممسنی ، آیت اله حسین شاکری فر امام جمعه این شهرستان و جمعی از مسوولان محلی ترتیب یافت  از واحد نمونه مقاوم سازی شده در روستای عباس آباد بخش مرکزی شهرستان ممسنی رونمایی کرد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در این آیین با اشاره به اینکه  ۵۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد خانوارهای روستایی فارس از مسکن مقاوم سازی شده برخوردارند ، مقاوم سازی مناطق روستایی و بهبود بافت های فرسوده را در کاهش تلفات جانی و مالی حوادث پیش بینی نشده بسیار موثر دانست و اظهار داشت : ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکونی روستایی در استان فارس تا کنون مقاوم سازی شده است.

وی اضافه کرد : طی یکسال گذشته تا کنون نیز با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی  ۵ هزار و ۹۰۳ واحد روستایی با استفاده از سه هزار و ۵۴۱  میلیارد ریال آورده متقاضیان  و تسهیلات اعطایی مقاوم سازی و نوسازی شده است.

زمانی اضافه کرد : همچنین دراین مدت یکهزار و ۹۰۳ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل و بلایایی طبیعی که عمدتا مربوط به سال گذشته بوده است با برخورداری از یک هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی بازسازی و بهسازی شده و به متقاضیان و وصاحبان آن واگذار شده است.

فرج الله نصیری معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس نیز دراین آیین اظهار داشت :  تجربه زمین لرزه های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سالهای گذشته نشان دهنده کمترین خسارت ها در مناطقی است که مقاوم سازی مناطق روستایی در آنها اجرا شده است ، واحد های مقاوم سازی شده در این مناطق به خوبی توانست در برابر سیل و زلزله و سایر حوادث تاب آوری داشته باشد.

معاون بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن فارس یاد آور شد : در استان فارس در سال گذشته یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت های فرسوده و واحد های مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

داوود ایوبی فرماندار ممسنی هم با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن به روند توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: تقریبا در همه مناطق این شهرستان طرح های توسعه و محرومیت زدایی در حال انجام است و تلاش شده تا از همه ظرفیت های توسعه بهره گیری شود .

فرماندار ممسنی افزود: در همین هفته دولت امسال که پشت سر گذاشتیم تعداد ۷۷ پروژه کوچک و متوسط با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال در شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی شده است که بخش عمده این طرح ها در مناطق محروم بوده است.

 ایوبی اظهار داشت؛ این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال در شهرستان ممسنی سامان یافت و می تواند تاثیر شگرفی در عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم داشته باشد.

فرماندار ممسنی ، روستاهای این شهرستان را دارای ظرفیت توسعه و کارآفرینی دانست و گفت: همه تلاش دولت و نهادهای دولتی این است که زمینه افزایش رضایتمندی مردم در مناطق روستایی فراهم شود ، از مجموع پروژه‌هایی که اخیرا افتتاح شد یا عملیات اجرایی آن آغاز گردید ؛ ۹ پروژه مربوط به فعالیتهای راهداری حمل و نقل جاده‌ای،  ۱۰ پروژه مربوط به اداره امور عشایر ، ۳پروژه شبکه بهداشت و درمان، سه پروژه مربوط به بنیاد مسکن و مابقی طرح ها نیز در حوزه محرومیت زدایی ، فرهنگی و عمران و آبادانی بوده است.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله ۱۵۸کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی ممسنی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی ممسنی فارس بنياد مسكن انقلاب اسلامی ممسنی فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر ۱۸ روستای شهرستان ایجرود به مساحت ۶۲۷۴۴ مترمربع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تاکنون در ۴۵ روستا طرح هادی اجرا شده است که معادل ۶۰ درصد روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی بوده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت‌وسازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

وی گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این راستا، توانسته است با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای شهرستان ایجرود نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد.

کد خبر 747182

دیگر خبرها

  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • میانگین مقاوم سازی مسکن در اردبیل ۶۴ درصد است
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد
  • ۷۵۰۰ مسکن روستایی در اردبیل امسال مقاوم‌سازی می‌شود