Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:06:55 GMT

برنامه‌های حوزه هنری خوزستان در هفته دفاع مقدس اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۷۸۳

برنامه‌های حوزه هنری خوزستان در هفته دفاع مقدس اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، سینا دلشادی پیش از ظهر امروز در خصوص برنامه‌های حوزه هنری خوزستان به مناسبت «هفته دفاع مقدس» اظهار کرد: عزت و اقتدار، امنیت و عظمت امروز ایران اسلامی مدیون و مرهون ایثار و ازخودگذشتگی و استقامت رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالروز دفاع مقدس و همچنین شکست حصر آبادان برنامه‌هایی متناسب با این ایام تدارک دیده شده است، افزود: نمایش تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خوزستان با موضوع دفاع مقدس به صورت مجازی از جمله این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حوزه هنری خوزستان در ادامه بیان کرد: تولید کلیپ از نقش ایثارگری بانوان در هشت سال دفاع مقدس، هفت اثر هفت دقیقه‌ای نمایشی از هفت کارگردان به نام استان جهت فضای صوتی و رادیویی (پادکست)، شب شعر مجازی با موضوع دفاع مقدس، تولید کلیپ نقاشی دفاع مقدس توسط هنرمند امید فاضلی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

دلشادی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی آثار استاد امید فاضلی با عنوان «اهواز سرافراز» در خصوص واقعه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز، طراحی خاطرات وصایای ۶ شهید سرلشکر خوزستان در قالب استوری موشن، مجموعه نقاشی آثار دفاع مقدس در طول ۴۰ سال با عنوان (نقش حماسه)، اجرای کلیپ نقاشی با تکنیک شن توسط خانم فاطمه عبادی با موضوع شکست حصر آبادان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زمینه است.

وی تصریح کرد: رونمایی از شاسی ۴۰ وقایع مهم دفاع مقدس در استان خوزستان نیز برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان به برنامه‌های تدارک دیده شده در شهرستان آبادان اشاره کرد گفت: رونمایی از سومین پوستر قهرمان شهر ما (شهدای محوری) و رونمایی از پوستر دفاع مقدس، ویدئو تئاتر سنگ و شیطان با موضوع شهدا منا به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی، معرفی کتاب «زیباترین روزهای زنگی» با موضوع دفاع مقدس به نویسندگی سمیه شریفلو، خاطرات سیده فوزیه مدیح، کلیپ خوشنویسی نون و القلم اثر سعید رنجبر، کلیپ عکس و خاطره شرح و شاهد با موضوع شکست حصر آبادان نیز توسط حوزه هنری این شهرستان اجرا می‌شود.

دلشادی در پایان گفت: همچنین تولید دو نمایش صوتی با موضوع دفاع مقدس، نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس در فضای مجازی و تولید و انتشار هشت پوستر با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت از برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه هنری شهرستان دزفول است.

کد خبر 5027174

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری خوزستان هفته دفاع مقدس ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر هفته دفاع مقدس آمار کرونا توهین به پیامبر شیوع کرونا کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان زلزله محرم 99 موضوع دفاع مقدس حوزه هنری خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) در جلسه هماهنگی افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان، نقش موزه‌های دفاع مقدس در بازگو کردن فداکاری‌های رزمندگان اسلام برای نسل جدید را بسیار موثر دانست و گفت: برای حفظ آثار و ارزش‌های شهدا، این مجموعه را باید در حوزه مادی و معنوی غنا ببخشیم تا جوانان، نوجوانان، دانش آموزان، دانشجویان و مردم از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اهتمام مسئولان برای ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان افزود: این استان مهد شهیدان و سرداران در دوران دفاع مقدس است که هر کدام گنجینه و دانشگاه معرفت هستند ولی افتتاح موزه دفاع مقدس گیلان به نسبت سایر استان‌ها با تأخیر آغاز شد، لذا باید با جدیت تمام آن را افتتاح کنیم.

استاندار تصریح کرد: باید توجه به زیست بوم گیلان یک اصل در ساخت موزه دفاع مقدس باشد و حال و هوای دوران دفاع مقدس را برای ما تداعی کند.

در این جلسه سرهنگ حسن حبیبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تعدادی از مدیران و شهردار رشت نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود برای تسهیل در بهره برداری این پروژه را بیان کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری گیلان؛ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مسیر ورودی اصلی به استان و شهر رشت در حال ساخت است.

فاز اول این پروژه ۲ هزار متر مربع زیربنا و یک هکتار محوطه دارد و سوم خرداد امسال توسط رئیس جمهور به صورت ارتباط تصویری همزمان با ۵ استان دیگر افتتاح خواهد شد.

ساختمان مدیریت مرکز فرهنگی و ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس، ساختمان‌های احداث شده در فاز اول هستند.

در فاز دوم و سوم نیز ساختمان‌های آمفی تئاتر و گالری‌های موزه احداث خواهند شد که در حال حاضر سازه آمفی تئاتر به پایان رسیده است.

بخشی از محوطه سازی فاز اول توسط شهرداری رشت ساخته شده و قرار است مابقی محوطه سازی نیز اجرا شود تا در آینده به عنوان یکی از پارک‌های شهر رشت بهره برداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم
  • پیگیری راه‌اندازی مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود