Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم با قرائت پیام آیت الله العظمی نوری همدانی و ارائه گزارش دبیر علمی همایش آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم افتتاحیه «همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» پیش از ظهر امروز(شنبه 30 شهریور) در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی به این همایش با تأکید بر این که معارضه حق و باطل همیشگی بوده است، گفت: در این مسیر آن چه مهم است یقین به وعده پروردگار است که هرجا پیروزی بوده با اهل و مقاومت و جهاد است و شکست قطعی از آن دشمنان خواهد بود.

 

این مرجع تقلید با بیان این که قرآن نشان داد ابرقدرت ها در هم شکسته می شوند، ابراز داشت: بر این اساس، قرآن کریم جریان فرعون را تشریح می کند که هم قدرت سیاسی داشت و هم از قدرت فرهنگی و اقتصادی برخوردار بود، خداونددر جریان فرعون نتیجه مقاومت را به تصویر کشید و در آیات دیگر به پیامبران توجه به تاریخ گذشتگان و عقوبت کافران را یادآور می‌شود آن جایی که می خوانیم: «أَفَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ دَمَّرَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ  وَلِلْكَافِرِينَ أَمْثَالُهَا».

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم از ارسال 149 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و گفت: 99 مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده که در مجموعه مقالات همایش به چاپ خواهد رسید.

 

وی همچنین با اشاره به پیش زمینه های شکل گیری همایش یاد شده اظهار داشت: همایش مقاومت اسلامی و پیدایش این موضوع از آن جا صورت گرفت که ما در فرمایشات رهبر معظم انقلاب می دیدیم ایشان بر حوزه مقاومت و پژوهش در این حوزه تأکید داشتند.

 

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی تقویت نرم افزاری فکری جامعه اسلامی است و امروز یکی از موضوعات مهم و مورد نیاز ما در سطح ملی و بین المللی مسأله مقاومت است و علی القاعده دفتر تبلیغات اسلامی که وظیفه خودش را تقویت فکری و نرم افزاری می‌داند باید در جبهه مقاومت نیز وظیفه خود را انجام بدهد.

 

در بخش پایانی این نشست نیز حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران و دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و با تأکید بر این که مطابق کلمات قرآن، پیروزی و رفاه محصول ماندگاری در طریق مستقیم است، گفت: برای ایستادگی پای شعارها و راهی که انتخاب کرده ایم باید فرهنگی به نام استقامت در درون ما شکل بگیرد و این استقامت است که به ما قیمت می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این که یکی از کارکردهای رسالت پیامبر همین مسأله است، گفت: در سوره بینه بیان می‌فرماید: «رَسُولٌ مِنَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُطَهَّرَةً  فِيهَا كُتُبٌ قَيِّمَةٌ» یعنی پیامبر دستور گرفته تا مردم را با خواندن دستورات قرآن برپا کند و امروز هم رهبرانی که امت خود را با دستورات این کتاب آشنا کنند آنها را برپا خواهند کرد و دعوت و هدایت به سمت راه استوار خواهند کرد.

 

وی با اشاره به تلاش گسترده شیطان برای سستی در انسان خاطرنشان ساخت: شیطان وقتی بنای خودش را در مقابله با اراده خدا بیان می‌کند می‌گوید: «من سر راه مستقیم آن ها قرار می گیرم و استواری را از آنها می گیرم و اهداف و قدم های آنها را سست می کنم»؛ در حقیقت شیطان می خواهد تا انسان از این مسیر استواری کوتاه بیاید بنابراین آن چیزی که باید به خوبی اتفاق بیافتد، ماندن پای بندگی خدای متعال است.

 

یادآور می‌شود، پنل‌های همایش از روز افتتاحیه تا چهارشنبه دوم مهرماه (به مدت پنج روز) برپا می‌شود و روز پنجشنبه سوم مهرماه آیین اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد.

 

عناوین پنل های این همایش که به گفته مدیران 27 مقاله در آنها ارائه خواهد شد، عبارت از «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قران کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قران کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم همایش ملی مقاومت اسلامی مقاومت اسلامی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول محفل قرآنی گفت: این آیین معنوی هر هفته پنج شنبه‌ها ساعت ۱۷ تا ۱۸:۲۰ در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار می شود.
جمالفرد افزود: محفل قرآنی این هفته فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین همراه با قرعه کشی سفر اربعین ویژه شرکت کنندگان ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای معظم شهر یاسوج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه از اربعین سال قبل آغاز شده ادامه داد: در این برنامه ۱۵ دقیقه حزب خوانی قرآن، ۲۰ دقیقه تدبر در قرآن، ۲۰ دقیقه روایتگری شهدا و ۱۵ دقیقه پخش فیلم و تیزر با موضوع قرآن، دفاع مقدس و مناسبت های هفته اجرا می شود.
مسئول محفل قرآنی گلزار مطهر شهدای یاسوج با دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم گفت: فردا علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی از همه بانیان و همکاران و خیران قدردانی و به قید قرعه به ۱۲ نفر از شرکت‌کنندگان کمک هزینه زیارت اربعین به مبلغ هر نفر ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰ریال اهدا می شود.

دیگر خبرها

  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد
  • برگزاری محفل انس و تدبر قرآن به‌مناسبت روز ارتش در بوشهر
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در نوزدهمین آزمون ارزیابی حافظان