Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@00:35:00 GMT

افسردگی باعث از دست‌ دادن علاقه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۳۸۷۸

افسردگی باعث از دست‌ دادن علاقه می‌شود

ایسنا/لرستان یک روانشناس گفت: افسردگی باعث از دست‌ دادن علاقه می‌شود.

دکتر محمدعلی سپهوندی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افسردگی یک بیماری روانی‌ است که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌ دادن علاقه می‌شود.

وی ادامه داد: افسردگی می‌تواند باعث ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. سپهوندیبیان کرد: افرادی که دچار افسردگی شده اند ممکن‌ است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند زندگی ارزش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپهوندی اضافه کرد: آخرین بررسی‌های انجام شده در کشور نشان می‌دهد ایران جزو کشورهایی است که از نظر میزان افسردگی درجه بالایی دارد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: بعضی از علائم افسردگی شامل مشکل در تمرکز، یادآوری جزئیات و تصمیم‌گیری، احساس گناه، بی‌ارزشی و یا درماندگی، بدون امید به آینده و بدبینی است.

وی ادامه داد: افسردگی می‌تواند باعث خستگی جسمی و کاهش انرژی شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: هنگامی که افسردگی، ژنتیکی است باید با دارو به افراد کمک کرد، اما در اکثر موارد کار و فعالیت‌های بدنی و ذهنی می‌تواند به بیمار افسرده کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی افسردگی دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان دانشگاه رایس یک محرک مغز ابداع کرده اند که به طور خلاصهDOT نام دارد. DOT جایگزینی درمانی برای شرایطی مانند افسردگی مقاوم نسبت به دارو و دیگر اختلالات روانی است.

این دستگاه در مقایسه با فناوری های دیگر روشی ساده تر و کم خطر تر برای تحریک عصبی در بیماران فراهم می کند. جیکوب رابینسون پروفسور دانشگاه رایس در این باره می گوید: ما نشان دادیم دستگاه ابداعی مان که به اندازه یک دانه نخود است می تواند موتور کورتکس را فعال کند و همین امر به حرکت دست بیمار منجر می شود.

DOT برخلاف دیگر فناوری های رابط مغز نیازمند باتری های بزرگ و سیم های طولانی نیست و به همین دلیل کم تهاجمی تر است و بیماران راحت تر می توانند به آن دسترس یابند.

دستگاه قابل نصب زیست پزشکی مذکور روی قدرت مگنتوالکتریک متکی است که میدان های مغناطیسی را به پالس های الکتریکی تبدیل می کند. این فناوری سبب می شود محرک طی فرایند تحریک مغز به طور بی سیم، نیرو دریافت کند.

به عبارت دیگر با کمک یک فرستنده خارجی، نیروی مورد نیاز دستگاه به طور بی سیم و بدون نیاز به باتری تامین می شود. ایمپلنت مذکور با عرض ۹ میلیمتر می تواند با ۱۴.۵ ولت الکتریسیته یک منطقه خاص از مغز را تحریک کند.

نصب این ایمپلنت کم تهاجمی در مغز فقط ۳۰ دقیقه طول می کشد. پزشکان طی مدت کوتاهی دستگاه کوچک را در استخوان بالای مغز قرار می دهند. همچنین می توان این ایمپلنت را در دورا (dura) یک غشای محافظ پایه جمجمه نصب کرد. طبق پژوهش ایمپلنت و محل برش روی سر نامحسوس هستند و بیمار پس از نصب ایمپلنت و درهمان روز می تواند به خانه خود برود.

محققان برای ارزیابی تاثیرگذاری دستگاه آن را در مغز یک بیمار انسانی نصب کردند. آنها از ایمپلنت برای تحریک یک منطقه خاص از مغز یعنی موتور کورتکس استفاده کردند که حرکات اختیاری را کنترل می کند.

علاوه برآن محققان عملکرد طولانی مدت دستگاه را روی خوک ها نیز آزمایش کردند. این ایمپلنت تا ۳۰ روز در بدن این حیوانات دوام آورد.

کد خبر 6079774 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند
  • درمان افسردگی مقاوم به دارو با ایمپلنتی به اندازه نخود
  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور