Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مقدسی با بیان این مطلب که سامانه شبکه ملی آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو با تلاش و همت متخصصان و مهندسان حوزه غذا و دارو و نیز همکاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است، افزود: در سامانه مذکور ضمن امکان دسترسی الکترونیکی به نتایج آزمون کالاهای سلامت محور، ویژگی‌های دیگری نظیر امکان دستیابی به آخرین روش‌های استاندارد آزمایش، دسترسی به حدود مجاز آزمون‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو و ثبت آزمایشگاه‌های شرکت‌های تولیدی نیز گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 از جمله امکانات این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت نام اشخاص حقوقی به منظور مشاهده برگه آنالیز، ثبت و ارسال نمونه به آزمایشگاه و ثبت نام آزمایشگاه شرکت تولیدی

ثبت نام اشخاص حقیقی اعم از مسئولین فنی، عموم مردم و صاحبین کسب و کار به جهت ثبت و پذیرش نمونه در سامانه

ثبت درخواست پروانه بهره‌برداری برای آزمایشگاه‌های همکار، آزمایشگاه‌های مناطق آزاد و آزمایشگاه‌های مجاز تولیدی و اکرودیته

ثبت درخواست موافقت اصولی برای آزمایشگاه‌های مجاز

امکان ثبت درخواست دریافت گواهی GLP

مقدسی در ادامه افزود: با عنایت به برقراری امکان صحت سنجی تمامی برگه‌های الکترونیک گزارش آزمون کالاهای سلامت محور در شبکه ملی آزمایشگاهی و بخشنامه جناب آقای دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون محترم وزیر و رئیس محترم سازمان غذا و دارو به تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه من جمله گمرک جمهوری اسلامی، سازمان ملی استاندارد، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، قوه قضاییه، سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی و سازمان جمع آوری و فروش املاک تملیکی؛ از این پس تنها برگه‌های الکترونیک گزارش آزمون صادره از طریق این شبکه که قابلیت صحت سنجی دارند، معتبر بوده و در مراجع قانونی کشور قابلیت استناد دارند و سایر برگه‌های گزارش که خارج از این شبکه صادر می‌شوند، فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند.

 دکتر مقدسی درباره مجوزهایی که در این سامانه قابل دریافت است گفت: متقاضیان می‌توانند برای دریافت موافقت اصولی (مجوز اولیه‌ای که پس از بررسی مدارک و مطابقت با آیین نامه و شرایط مصوب سازمان، برای ایجاد آزمایشگاه مجاز به متقاضی داده می‌شود) و پروانه بهره برداری (مجوزی که پس از حصول اطمینان از توانمندی آزمایشگاه در انجام فعالیت‌های آزمون از طریق بررسی مستندات، انجام بازرسی و تایید صلاحیت توسط کمیته فنی، به منظور شروع فعالیت آزمایشگاه در دامنه عملکرد مصوب طبق مقررات مربوطه صادر می‌شود) پس از تکمیل ثبت نام در سایت و احراز هویت، در پنل کاربری درخواست خود را ثبت کنند.

 وی در پایان با اشاره به اینکه متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام جهت دسترسی به اطلاعات شبکه آزمایشگاهی می‌توانند از طریق سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/اقدام کنند، تاکید کرد، همکاران ما در مرکز تماس  91301308 آماده پاسخگویی و راهنمایی به سوالات واحدهای محترم تولیدکننده و واردکننده هستند.

لینک کوتاه: asriran.com/0038RX

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تولیدکنندگان غذا و دارو سازمان غذا و دارو ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، اظهارکرد: تنها کمتر از دو درصد از داروخانه ها نسبت به ثبت سامانه ای شیرخشک اقدام نکرده‌اند که سهمیه شیرخشک آن ها موقتا قطع شد و ۸۵ درصد این تعداد با ارائه تعهد سهمیه شیرخشک خود را مجددا دریافت کردند.

وی افزود: در طرح نظارتی سازمان غذا و دارو در حوزه شیرخشک از ۲۰ مهر تا پایان سال ۱۴۰۲، حدود ۲۷ هزارو ۷۰۰  بازرسی از حدود ۱۵ هزار داروخانه انجام شده به طوریکه هر داروخانه به طور میانگین ۱.۷ بار مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. از این میان ۱۴۷ مورد منجربه تشکیل پرونده تعزیرات شده است که حاکی از همکاری مناسب اکثر داروخانه ها در حوزه شیرخشک می باشد.

سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه گران فروشی و احتکار صرفا در کمتر از ۵ دهم درصد از داروخانه های کشور گزارش شده ، گفت اقدامات اصلاحی لازم در این خصوص صورت پذیرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • همراهی داروخانه‌ها در عرضه شیرخشک دولتی تایید شد
  • هشدار پلیس فتا درمورد شگرد کلاهبرداران اینترنتی
  • برگزاری ۶۹ مزایده الکترونیکی در خراسان جنوبی
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود
  • راه اندازی دومین پالایشگاه پلاسما در کشور
  • بنیاد جهان، غیر مادی است/ حکمت، گمشده انسان