Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد از ایجاد بازار بزرگ مجازی لرستان خبر داد.

منوچهر اسبکوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر مباحث اقتصادی و نام‌گذاری سال‌های اخیر با این موضوع الزامات تحقق این نام‌گذاری‌ها خواسته تمام همه دغدغه‌مندان، تولیدکنندگان و اقتصاددانان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: لازمه جهش تولید و دستیابی به سطح پایداری اشتغال، ایجاد اصلاحات در ساختارهای کنونی اقتصاد رقابتی مبتنی بر سود است که در برابر این کار حضور آحاد مردم و بنگاه‌های اقتصادی با حداکثر ظرفیت کاملاً ضروری است.

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد خاطرنشان کرد: درگذشته ساختارهای تولیدی و توزیعی ناکارآمدی وجود داشت که با این شیوه و بیماری کرونا این ناکارآمدی نمایان شده است، محدودیت فیزیکی ناشی از انتشار کرونا ضرورت مهندسی مجدد ساختارهای موجود را پیش از پیش نمایان ساخت.

اسبکوه اضافه کرد: سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان بر مبنای بند ت ماده ۳۳ با همکاری اتاق اصناف مرکز لرستان و مشارکت شرکت افق تجارت و فناوری اقدام به ایجاد بازار بزرگ مجازی استان کرده تا زیرساخت‌های الکترونیکی را با تجارب تجار و تولیدکنندگان در هم آمیخته و با ایجاد سازمانی در فضای مجازی نیازهای مشتریان را در این فضا راهبری کنند.

وی بیان کرد: شرکت افق تجارت و فناوری لرستان به‌عنوان مجری بخش خصوصی زیر سایت مختص با هر کس را تهیه کرده و انتظار می‌رود ورود رونق کسب‌وکارها  باشد.

رئیس اتاق اصناف لرستان ادامه داد: مزایا و اهداف این پروژه شامل کاهش هزینه‌ها، ایجاد فرصت‌های تجاری و افزایش توان رقابتی کسب‌وکارها، برندسازی، تبلیغات مؤثر با هزینه‌های کم، پاسخگویی به انتظارات مشتریان و رضایت آن‌ها، مدیریت بهینه و چابک‌سازی سازمان است.

اسبکوه عنوان کرد: در این پروژه بر آن هستیم که اطلاع‌رسانی گسترده و تبلیغات مؤثر ابزارهای انحصار را تضعیف کرده و با کمک اتاق‌های سه‌گانه به‌ویژه اتاق اصناف و سایر تشکل‌ها مربوطه عرضه و نمایش تولیدات داخلی کسب‌وکارهای خرد و سنتی را به نمایشگاه‌های بزرگ در فضای مجازی متصل کرده که این کار باعث ایجاد اشتغال در بین افراد کم‌درآمد است.

وی اظهار کرد: بنابراین این پروژه ضمن تعدیل درآمد ناشی از کرونا تقاضای کل را برای پشتیبانی مؤثر برای جهش تولید به حرکت درمی‌آورد و امید است این امر گامی مؤثر در جهت توسعه صادرات اشتغال مولد و پایدار در استان باشد.

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد تصریح کرد: برای رفع موانع عمده محدودیت‌های توزیع و تنظیم بازار داخلی و توسعه بازارهای خارجی سایت کاربری Info B  راه اندازی شده است که در آن به هر واحد اقتصادی یک زیر سایت تخصصی ارائه می‌شود و اطلاعات تولیدی و تجاری خود را در آن ثبت می‌کند.

وی افزود: مجموعه این واحدهای اقتصادی یک پنجره واحد را تشکیل می‌دهند که در این پنجره کلیه عناصر تأمین، تولید و توزیع استان قابلیت خود را به اشتراک می‌گذارند به‌طوری‌که علاوه بر راه‌اندازی اتاق گفت‌وگو محصولات و خدمات واحدهای اقتصادی استان قابلیت استفاده و استناد را برای تمام نقاط کشور جهان را دارا خواهد بود.

اسبکوه خاطرنشان کرد: در این سایت کاتالوگ الکترونیک، تصاویر و ویدیوها قابل بارگذاری بوده و امکان تبلیغات اثربخش و سفارش دهی آنلاین و ارتباط خریداران و فروشندگان را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: این پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری برای ایجاد سایت و تبلیغات و بازاریابی بود که امکان چنین سرمایه‌گذاری وجود نداشت لذا با وجود محدودیت اعتبارات و منابع دولتی سازمان بخش خصوصی را به همکاری فراخواند. مجری پروژه برای دریافت حداقل حق عضویت واحدها درآمد مجری را به کارمزد حاصل از فروش از طریق تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مرتبط کرده تا انگیزه و منابع مالی جهت مستمر کار در اختیار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید