Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ساخت و سازها در مناطق کوهستانی و زلزله‌زده شهرستان رامیان آغاز شده تا قبل از فرارسیدن زمستان و سرمای استخوان‌سوز پیش‌رو، سرپناهی ایمن برای اهالی روستاهای منطقه ساخته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامیان ، دو هفته از زلزله 5.1 ریشتری در مناطق کوهستانی این شهرستان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان از همان روز نخست که به منطقه آمدند به مردم زلزله‌زده قول دادند خسارت‌هایشان به ویژه در بخش مسکونی را خیلی زود جبران کنند.

حالا با گذشت دو ماه آواربرداری بسیاری از منازل مسکونی که در زلزله اخیر تخریب شده بود، انجام شده و ساخت و سازهای ایمن و مقاوم نیز در روستاهایی مانند قورچای، ویرو، الهادی و غیره شروع شده است.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گلستان| از افزایش واحدهای تخریبی تاپیشنهاد برای تسهیلات بیشتر نبض زندگی در مناطق زلزله‌زده استان گلستان + تصویر گلستان| تحمل سوز و سرمای کوهستان به امید خانه‌های ایمن و نونوار شده! / تسهیلات کشاورزان زلزله‌زده استمهال می‌شود

در جریان زلزله بامداد 17 شهریورماه امسال 250 واحد مسکونی در روستاهای رامیان و آزادشهر تخریب و 44 واحد نیز دچار خسارت‌های جزئی شد.

با اینکه هنوز دولت مصوبه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان استان گلستان نداشته اما کارهای ساخت و ساز با استفاده از اعتبارات و منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز شده است. به رغم افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به 50 میلیون تومان در روزهای اخیر اما باتوجه به هزینه بالای ساخت منازل مسکونی، مسئولان استان پیشنهاد اختصاص 65 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض را به ستاد بحران داده‌اند.

آنطور که مسئولان بنیاد مسکن و استاندار گلستان وعده داده‌اند قرار است واحدهای مسکونی خسارت دیده قبل از شروع فصل زمستان ساخته شود.

انتهای پیام/582/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شد
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • آغاز ساخت شهرک مسکونی بونیز جهرم
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد