Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@08:25:54 GMT

فیسبوک از کاربران اینستاگرام جاسوسی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۵۵۸

فیسبوک از کاربران اینستاگرام جاسوسی می‌کند

فیسبوک به رصد کاربران اینستاگرام از طریق دوربین گوشی و جاسوسی از آنها متهم شده‌است.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا، در مهر ماه سال 1396 فیسبوک متهم شد که مکالمات روزمره کاربران این شبکه اجتماعی را ضبط کرده و از اطلاعات خصوصی مردم برای اهداف سودجویانه استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کاربران در آن زمان اعلام کردند تبلیغاتی که برای آن‌‌ها نمایش داده می‌شود دقیقا منطبق با آخرین صحبت‌های آن‌ها با دوستانشان در فضای مجازی است. اکنون فیسبوک به این متهم شده است که حریم خصوصی کاربران اینستاگرام را مورد سرقت قرار داده و در هر شرایطی مردم را از طریق دوربین گوشی را نگاه می‌کند.

راب گلدمن رئیس بخش تبلیغات فیسبوک گفت: «مهندسان فیسبوک هرگز از طریق میکروفون و دوربین گوشی‌های هوشمند حریم خصوصی کاربران را تهدید نمی‌کنند. هرگونه صحبتی در مورد سرقت فیسبوک از کاربران اینستاگرام دروغ است و نباید به آن اهمیت داد.» کاربران زیادی در روزهای اخیر فیسبوک را متهم به جاسوسی و سرقت اطلاعاتی کرده‌اند. چند ماه پیش نیز یکی از رسانه‌های شناخته شده در آمریکا افشا کرد فیسبوک به دوربین گوشی‌های آیفون دسترسی داشته و از این طریق زندگی روزمره کاربران را تحت نظر دارد.

اکنون دادگاهی ویژه در آمریکا مسئول رسیدگی به شکایت از فیسبوک شده و با توجه به اهمیت موضوع رسیدگی به این پرونده باسرعت در جریان است. کارشناسان فناوری معتقدند شرکت‌های فیسبوک و اپل برای کسب اطلاعات از نیازهای کاربران باهم همکاری کرده و با ابزارهای مختلف از مردم جاسوسی می‌کنند. تعدادی از این ابزارها فناوری تشخیص چهره و  دوربین سلفی است. 

فیسبوک در سال‌های گذشته بارها به دلیل نقض حقوق کاربران و همکاری با سیاست‌مداران متهم شده و در موارد متعددی جریمه‌های سنگینی برای این شرکت در نظر گرفته شده است. پس از آنکه فیسبوک سهام اینستاگرام را خریداری کرده اگرچه برخی از امکانات این برنامه ارتقا یافت ولی امنیت این شبکه اجتماعی روند نزولی را طی کرده است.

انتهای پیام/4144/

منبع: آنا

کلیدواژه: اینستاگرام جاسوسی فیسبوک کاربران اینستاگرام دوربین گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)

پولستار (Polestar) به‌عنوان یکی از شرکت‌های مطرح سازنده‌ی خودروهای برقی، با انتشار تصویری در ویبو اولین گوشی هوشمند خود را به‌صورت اولیه به‌نمایش گذاشت. توماس اینگلات، مدیرعامل پولستار، طراحی باتجربه است و تأثیر ایده‌هایش بر طراحی خودروهای این برند به‌وضوح دیده می‌شود.

به گزارش زومیت، گوشی پولستار فلسفه‌ی زیبایی‌شناسی این برند را به‌خوبی انتقال می‌دهد. این دستگاه از نمایشگر ۶٫۷۹ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت‌تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد؛ ویژگی‌هایی که تا حدودی یادآور گوشی سونی اکسپریا است.

Polestar

قلب تپنده‌ی گوشی پولستار، تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام است و در کنار آن از ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

گوشی پولستار به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی فوق‌ عریض و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۳ برابری مجهز خواهد بود.

Polestar

طبق گزارش‌ها، گوشی هوشمند پولستار از فریم فلزی و بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌برد و گواهینامه‌ی IP68 نیز دارد که این یعنی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

از دیگر ویژگی‌های فاش‌شده‌ی دستگاه می‌توان به باتری ۵٬۰۵۰ میلی‌‌آمپرساعتی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک اشاره کرد.

پولستار گوشی خود را با همکاری تیم خودروساز در سوئد و تیم میزو در چین می‌سازد. این شرکت سخت‌افزار و نرم‌افزار خودروهایش را با سیستم‌عامل Flyme روی گوشی هوشمندش ادغام می‌کند. مشخصات گوشی پولستار نشان می‌دهد محصول یادشده درواقع نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی میزو ۲۱ پرو است.

قیمت گوشی پولستار طی رویدادی در ماه جاری اعلام خواهد شد. باید دید آیا تسلا نیز به‌عنوان رقیب پولستار وارد صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد شد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • بازی‌گوشی توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر (فیلم)
  • راهنمای خرید بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی – اردیبهشت ۱۴۰۲ (+عکس)
  • نکات مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت 13 پرو 5G بدانید
  • خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد (+عکس)
  • کدام گوشی‌های سامسونگ را بخریم؟
  • با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۱ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • به جای پیکسل ۸ گوگل یکی از این ۵ گوشی جذاب را خریداری کنید (+عکس)