Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دیپلماتیک سودان گزارش دادند که امارات و عربستان مقامات سودانی را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبسایت روزنامه العربی الجدید ٬ منابع دیپلماتیک سودان گزارش دادند که امارات و عربستان٬ مقامات و تصمیم‌گیرندگان خارطوم (پایتخت سودان) را برای پیوستن به قطار عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع تصریح کردند که ابوظبی و ریاض در تلاش برای سوءاستفاده از بحران اقتصادی سودان و فاجعه سیل‌های آن که منجر به آوارگی حدود یک میلیون سودانی شده٬ هستند تا دولت و شورای حاکمیتی این کشور را مجبور به عادی‌سازی رسمی روابط با صهیونیست‌ها کنند.

از سوی دیگر «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان در خلال تماس‌های غیرعلنی اعلام کرده که قادر به مشارکت در اقدام عادی‌سازی با تل‌آویو نیست؛ زیرا دولت وی نمی تواند چنین تصمیمات سرنوشت‌سازی بگیرد و شورای حاکمیتی باید در این زمینه نظر بدهد.

منابع دیپلماتیک سودان خاطرنشان کردند که حمدوک با درک این مسئله که چنین اقدام پرهزینه‌ای می‌تواند منجر به انفجار یک انقلاب بزرگ در شرایط بحرانی سودان شود و نیز با آگاهی از اینکه افکار عمومی سودان هرگز سازش با صهیونیست‌ها را نخواهد پذیرفت٬ دست به چنین اقدامی نمی‌زند.

طبق گفته منابع مذکور امارات موافقت «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان را برای عادی‌سازی با صهیونیست‌ها به دست آورده؛ اما حمیدتی تاکید کرده که نمی تواند درباره این موضوع به تنهایی تصمیم بگیرد و «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی نیز باید موافق باشد.

ادامه موج مخالفت مردم امارات با سیاست‌های آل نهیان/ بیانیه مشترک فعالان اماراتی علیه توافق سازش+عکستظاهرات فلسطینیان در مسجدالاقصی علیه حاکمان خیانتکار امارات و بحرین

در همین راستا منابع اشاره کردند که البرهان به طور کلی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست؛ چرا که کشورش به حمایت مالی و اقتصادی بزرگی در این شرایط بحرانی دست می‌یابد و ابوظبی اخیرا از البرهان دعوت کرده تا به امارات برود.

منابع دیپلماتیک غربی و سودانی اعلام کردند که کشورهای عربی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از امارات و بحرین قصد وادار کردن آن‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارد عربستان، عمان، سودان، موریتانی و جیبوتی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار عربستان سعودی اسرائیل کشور سودان اخبار امارات اخبار عربستان سعودی اسرائیل کشور سودان منابع دیپلماتیک صهیونیست ها شورای حاکمیتی عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان،‌ به شهروندان 6 کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن 5 ساله ارائه می شود.

به گزارش عصرایران، سایت شبکه العربیه نوشت: براساس این طرح، شهروندان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس،‌ در اولین درخواست، ویزای 5 ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی،‌ قطر،‌ بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن ، معاف هستند.

این نشانه ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن ، ویزای مشترک 29 کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می توانند به 28 کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو ویزای شنگن برای شهروندان امارات آسان سازی ویزای شنگن برای مردم 60 کشور جهان: صدور اینترنتی ویزا در 20 دقیقه تلاش بحرین برای معافیت شهروندانش از ویزای شنگن

دیگر خبرها

  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی+فیلم
  • حمله های موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس