Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:20:33 GMT

شیوع کرونا احداث باغات غیرمجاز را افزایش داده است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۴۸۲۸

شیوع کرونا احداث باغات غیرمجاز را افزایش داده است

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم به احداث باغات غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی روی آورده‌اند و اگر با همین روند پیش رویم در آینده تمام زمین‌های مرغوب اطراف شهر و روستاها بدون رعایت اصول و گذربند تبدیل به باغ می‌شود.

اسدالله قراخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث باغات غیر مجاز با شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت زمین تشدید شده با توجه به اینکه پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های عمومی امنیت لازم برای تأمین سلامتی مردم در این دوران را ندارند، مردم به احداث باغ روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی افراد سودجو به صورت بی‌رویه عملیات دیوارچینی را در زمین‌های کشاورزی انجام می‌دهند و نظارت دقیقی بر این موضوع وجود ندارد.

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مردم متوجه شده‌اند بر اساس بند سه قانون حفظ اراضی تخریب این سطح از باغات برای دولت مشکل است، از طرفی داشتن باغ نیز همچون منزل و خودرو یکی از الزامات زندگی امروز شده است، بهتر است در شهرها و روستا قسمتی با کاربری باغ، با اصول و ضوابط خاصی تعریف شود، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز می‌توانند از آن کسب درآمد کنند.

قراخانی افزود: اگر با همین روند پیش رویم تا دو سه سال آینده تمام زمین‌های مرغوب اطراف شهر و روستاها بدون رعایت اصول و گذربند تبدیل به باغ می‌شود.

نماینده شهرستان مبارکه در شورای اسلامی استان اصفهان گفت: با وجود گمانه زنی‌ها و اخباری که از تدوین طرح الگوی کشت استان اصفهان ارائه شده، این طرح هنوز هم در استان اجرایی نشده است.

قراخانی همچنین در مورد وضعیت دامداران اظهار کرد: دامداری و دامپروری با تعطیلی مراسم قیمت گوشت نسبت به سال قبل در وضعیت بحرانی قرار گرفته است از طرفی آذوقه گران است به ویژه کنجاله سویا در بازار موجود نیست.

وی افزود: از طرفی دولت برای گاوداران، زنبورداران و دیگر شغل‌های مرتبط، تسهیلات ویژه قرار داده می‌شود اما برای عشایر و گله‌داران که تولید گوشت و شیر با کیفیت خوبی را بر عهده دارند هیچ‌گونه تسهیلاتی قرار داده نشده است و این افراد به سختی امرار معاش می‌کنند.

کد خبر 444326

منبع: ایمنا

کلیدواژه: باغ مبارکه شورای اسلامی استان اصفهان شوراي شهر حریم شهر اراضی کشاورزی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان احداث باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری