Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به ترور ایوب غروال، معاون شورای ولایتی پکیتا، یک‌بار دیگر از طالبان خواست تا برای حفاظت از غیرنظامیان، جلوگیری از خشونت و رویدادهای تروریستی و به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح، آتش‌بس انساندوستانه، سرتاسری و دایمی را بپذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غنی همچنین گفت که تأمین صلح پایدار و دوامدار یکی از اهداف مذاکرات صلح است و برای رسیدن به این هدف، طالبان باید خواست مردم، حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش‌بس را بپذیرند.

وی پیش از آغاز رسمی مذاکرات صلح افغانستان نیز از گروه طالبان خواسته بود که آتش‌بس را بپذیرند.

به گزارش ارگ ریاست جمهوری افغانستان، غنی حمله بر معاون شورای ولایتی پکتیا را «محکوم» کرده و تأکید کرد که مبارزه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر «تروریست‌ها و جنایت‌کاران» ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مذاکرات صلح افغانستان روز شنبه هفته گذشته در دوحه آغاز شد. براساس آخرین اظهارات اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور افغانستان، همزمان با آغاز مذاکرات، خشونت‌ها و حملات طالبان در سراسر این کشور نیز افزایش یافته است.

مقام‌های محلی در ولایت پکتیا اعلام کردند که «ایوب غروال» معاون شورای ولایتی این ولایت در یک حمله مسلحانه کشته شده است.

این حادثه در  منطقه بلند منزل شهر گردیز، مرکز پکتیا رخ داده است.

«حلیم فدایی» والی پکتیا گفته است حمله بر  غروال ساعت ۵:۰۰ صبح روز شنبه، بیست‌ونهم شهریور هنگامی که او به سوی دانشگاه می‌رفت صورت گرفت.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان پکتیا صلح غنی مذاکرات صلح آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه

سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر قزاقستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان