Web Analytics Made Easy - Statcounter

رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان درباره وضعیت زبان فارسی در باکو گفت: رایزنی فرهنگی کلاس‌های آموزش زبان فارسی را به صورت برخط در مقاطع ابتدایی، متوسطه و پیشرفته برگزار می‌کند که با استقبال خوب جوانان و آذری‌های مهاجر در کشورهای دیگر رو‌به‌رو شده است. - اخبار فرهنگی -

اصغر فارسی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان و نماینده بنیاد سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره چگونگی گسترش زبان فارسی در باکو گفت: ریشه باکو از بادکوبه به معنای سرزمینی است که در آن بادهای وزان و کوبنده بسیاری وجود دارد و این نشانه عمق نفوذ زبان فارسی در این سرزمین و علاقه‌مندی کشورهای حوزه قفقاز از جمله جهموری آذربایجان و شهر باکو به این زبان، فرهنگ و تمدن ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روز شعر و ادب فارسی»| 10 نکته درباره استاد شهریار که شاید نمی‌دانید«با کاروان شعر فارسی» در آستانه انتشار/ نگاهی به سروده‌های 40 شاعر غیر ایرانی در دیدار با رهبر انقلابفارسی دومین زبان منتخب دانشجویان صرب/ راه‌اندازی کرسی زبان فارسی بلگراد در آینده نزدیک

وی با اشاره به اینکه زبان فارسی و ادبیات از جمله اشتراکات عمیق ایران و جمهوری آذربایجان است، افزود: در این میان نام و شهرت نظامی گنجوی به عنوان سراینده توانای شعر فارسی می‌درخشد و منشأ خیر در زبان فارسی و پل دوستی بین دو کشور ایران و آذربایجان است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان درباره دوره‌های برخط آموزش زبان فارسی در باکو توضیح داد: در تمام دنیا به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا محدودیت‌هایی برای برگزاری کلاس‌های حضوری وجود دارد و در آذربایجان هم این مقررات اعمال شده است.

فارسی ادامه داد: تمام مراکز باکو نیز تعطیل بود و به همین علت رایزنی فرهنگی که در گذشته مدام کلاس‌های حضوری در محل رایزنی و خانه فرهنگ شهریار بسیاری از مراکز دولتی و دانشگاه برگزار می‌کرد، به اجبار کلاس‌ها را به صورت برخط در مقاطع ابتدایی، متوسطه و پیشرفته برگزار کرد.

وی با ابراز امیدواری گفت: جای خوشبختی است که شاهدیم تعداد زیادی از نونهالان و جوانان استقبال خوبی داشتند و حتی آذری‌های مهاجر در کشورهای دیگر در کلاس‌های ما حضور فعالی دارند و ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زبان فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، ما در سرزمین نیاکانمان که به ما ارث رسیده است، علاوه بر ثروت‌هایی مانند نفت و معادن، سرمایه‌ای با نام «ادبیات فارسی» هم داریم و باید بی‌اندازه به آن توجه کنیم و آن را ارج نهیم. این ادبیات، توجه خارجی‌زبان‌ها را در حوزه‌های مختلف مانند ترجمه و فیلم‌سازی به خود جلب کرده؛ اما در کشور خودمان مغفول مانده است. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ سفیر ایران به سفیر رژیم صهیونیستی در باکو: ایران فرزند نامشروع و لوس غرب در منطقه را ادب کرد/ از این‌ پس کوچکترین شرارت شما پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد
  • پاسخ محکم سفیر ایران در باکو به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی: دوره بازی مظلوم نمایی تمام شد پسر!
  • ثروتی به نام زبان فارسی + فیلم
  • فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود
  • هزینه دوره TTC در سال 1403 چقدر است؟
  • (ویدئو) آموزش سردادن «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به زبان فارسی به آمریکایی‌ها
  • بیش از ۵۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند
  • فیلم/ غافگیری شبکه‌های فارسی زبان خارجی از حمله ترکیبی ایران
  • خاموشی چراغی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر؛ بهشتی تعطیل شد