Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@19:43:02 GMT

تعرفه جدید خدمات مهندسی تهران این هفته اعلام می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۳۴۰

تعرفه جدید خدمات مهندسی تهران این هفته اعلام می شود

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تعیین تعرفه خدمات مهندسی سال ۹۹ تهران در هفته جاری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد عبدی‌قهرودی اظهار کرد: تمام تلاش دفتر توسعه مهندسی به روز رسانی و تصویب آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های نظام مهندسی ساختمان است.

وی آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه را شاملِ آیین‌نامه موضوع ماده 27 قانون نظام مهندسی، آیین‌نامه مربوط به تشخیص صلاحیت حقوقی اشخاص طراح و ناظر، آیین‌نامه نحوه ارجاع نظارت، آیین‌نامه نحوه پرداخت حق‌الزحمه نظارت، و ماده 29 قانون نظام مهندسی و آیین‌نامه ماده 38 قانون نظام مهندسی در خصوص کاردان‌های فنی برشمرد و از تشکیل کارگروهی برای بررسی و جمع آنها خبر داد و تصریح کرد: آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های به روز شده تا دو هفته دیگر جمع‌بندی، نهایی و ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های را مشروط به به روزرسانی آنها اعلام کرد و گفت: حق الزحمه خدمات مهندسی افزایش یافته که در هر استانی توسط هیئت چهارنفره استانی شامل شهردار، معاون استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان و رییس سازمان نظام مهندسی استان تعیین و اعلام می شود. بر اساس ابلاغی که از سوی ستاد وزارتخانه و معاونت مسکن و ساختمان به استان ها انجام شده، استان ها می توانند در چارچوب قانونی حق الزحمه خدمات مهندسی را تا 25 درصد افزایش یا کاهش دهند.

وی با بیان این که در خصوص تعرفه خدمات مهندسی استان تهران از تعیین آن در هفته جاری خبر داد که در جلسه ای تعیین، تصویب و ابلاغ می‌شود، افزود: مجری سامانه ارجاع کار و اطلاعات مهندسان کشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است که طی مکاتبه ای که با آن سازمان داشته ایم پیش بینی می کنیم تا این سامانه با نظارت وزارت راه و شهرسازی مهرماه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: موضوع دیگر اتوماسیون کردن رسیدگی به پرونده‌های شکایت نظام مهندسی ساختمان در استان‌ها و کشور است که به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم. با انجام اینکار، تمامی فرآیند رسیدگی به شکایات مربوط به نظام مهندسی ساختمان به شکل یکپارچه پیگیری می شود که به نظر می رسد چنانچه شرایط فراهم باشد عملیاتی کردن این فرآیند شش ماه به طول بی‌انجامد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی نظام مهندسی سازمان نظام مهندسی نظام مهندسی ساختمان خدمات مهندسی آیین نامه ها شیوه نامه ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،طی حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، احمد زیار لاریمی به عنوان رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران منصوب شد. 

 

در حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: "در اجرای تبصره (3) ماده (7) قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و بنا به پیشنهاد شورای استان، بدینوسیله جنابعالی به عنوان رئیس شورای نظام مهندسی استان مازندران منصوب می شوید.

توفیق شما را در عرصه خدمت به بخش کشاورزی از خداوند متعال خواستارم."

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • جزییات ادامه ساخت بزرگراه یادگار امام در غرب تهران | ۴۲ ملک معارض این ساختمان تعیین تکلیف شدند
  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران