Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@19:35:57 GMT

سیاست ترامپ علیه دولت افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۶۱۹

سیاست ترامپ علیه دولت افغانستان است

خبرگزاری میزان-مشاور سابق امنیت ملی ترامپ با اشاره به روند صلح افغانستان گفت که سیاست و اقدامات رئیس جمهور آمریکا در روند صلح علیه دولت افغانستان است.

خبرگزاری میزان – «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ سیاست کنونی رئیس جمهور آمریکا در رابطه با افغانستان و روند صلح این کشور را علیه دولت افغانستان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن «غیرعاقلانه» خواندن طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نیز تاکید کرد: آنچه ما در افغانستان نیاز داریم یک تعهد مداوم برای کمک به دولت افغانستان و کمک به نیرو‌های امنیتی این کشور است که همچنان بار سنگین این جنگ را به دوش می‌کشند.

کارشناسان بر این باورند که برقراری صلح در افغانستان برای ترامپ مهم نیست و ترامپ با اهداف انتخاباتی به تلاش برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تظاهر می‌کند.

گفتنی است که در هیچ یک از 11 دور مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان که بیش از یک و نیم سال طول کشید نماینده‌ای از دولت افغانستان وجود نداشت و در توافق آمریکا و طالبان دو طرف متعهد شدند تا به یکدیگر حمله نکنند و در غیاب مقامات افغان تصمیم آزادی 5 هزار زندانی طالبان گرفته شد.

پیش از این نیز «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان پیش از امضای توافقنامه قطر به رسانه‌ها گفته بود که واشنگتن با به حاشیه راندن کابل در روند گفت‌وگوها برای ایجاد دولت موقت در افغانستان و کنترل این کشور به شیوه مستعمراتی تلاش می‌کند.

وی همچنین تصریح کرده بود: واشنگتن عامدانه در حال تضعیف دولت افغانستان است تا بحران آفرینی کند.

بیشتر بخوانید: شانس ترامپ در انتخابات کاهش یافته است نگرانی‌ها از تعداد بالای تلفات غیر نظامیان در افغانستان
دهلی‌نو: ترکیه در امور داخلی هند دخالت نکن

این اظهارات صریح محب اما واکنش‌های مقامات آمریکایی را در پی داشت و آن‌ها در دیدار با مقامات افغان حاضر به دیدار با وی نمی‌شدند و اگر محب در نشستی حضور داشت آن را ترک می‌کردند.

گفتنی است که محب پس از مدتی در پی فشارهای داخلی و خارجی از اظهارات قبلی خود درباره مذاکرات آمریکا با طالبان و تلاش‌ها برای استعمار افغانستان توسط آمریکا عقب‌نشینی کرد.

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب ها: ترامپ دولت افغانستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترامپ دولت افغانستان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان تصریح کرد غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با رد گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی افزود: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر در افغانستان نوشت وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است زیرا آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

به گفته وزارت خارجه آمریکا، خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

سخنگوی حکومت طالبان پیش از این نیز با اشاره به برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره افغانستان گفته بود: مدعیان غربی به سوءاستفاده از حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

ذبیح الله مجاهد همچنین تاکید کرده بود آمریکا به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

«مولوی عبدالکبیر»: جامعه بین‌المللی نگران حقوق بشر در افغانستان نباشدچین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندگلوبال تایمز: اگر برای ناتو حقوق بشر در افغانستان مهم است جرائم جنگی را بررسی کند

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز