Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@01:36:36 GMT

بذر کلزای وارداتی بین کشاورزان مهابادی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۶۳۳

بذر کلزای وارداتی بین کشاورزان مهابادی توزیع شد

جعفر علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بذر مورد نیاز کشاورزان از انواع هیبرید وارداتی، برای کشت کلزا تأمین شده و مشکلی در زمینه بذر مناسب وجود ندارد. 

وی بیان اینکه کشت کلزا از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا پنجم مهرماه سال جاری ادامه دارد، افزود: سهمیه ابلاغی مهاباد جهت کشت کلزا ۱۵۰ هکتار بوده که تاکنون حدود ۳۰ هکتار آن زیر کشت محصول کلزا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: همچنین به ازای هر هکتار کشت کلزا، سه کیسه کود محلول مناسب با مراحل رشد کلزا به‌صورت رایگان تأمین و تحویل کشاورزان خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: همچنین کودهای یارانه‌ای به اندازه نیاز طول دوره رشد نیز از هم‌اکنون با قیمت یارانه ای در اختیار کلزاکاران قرار می‌گیرد و تسهیلات بانکی ۶۰ میلیون ریالی، برای هر هکتار در نظر گرفته شده است. 

وی در خصوص قیمت خرید تضمینی کلزا گفت: برای سال زراعی آینده قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۹۰ هزار ریال از سوی جهادکشاورزی پیشنهاد شده اما تاکنون این قیمت در شورای عالی اقتصاد تایید نشده است.

علیزاده ادامه داد: در سال زراعی جاری در مجموع ۹۴ هکتار از زمین‌ این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفت که ۱۳ هکتار آن در اثر عوامل جوی از جمله سرمازدگی و تگرگ خسارت وارد شد و در مجموع بیش از ۸۹ تن کلزا در این شهرستان برداشت شد.

وی افزود: کشاورزان با توجه به خشکسالی‌های پی در پی، کمبود آب و تغییر شرایط اقلیمی و کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، باید به سمت کشت‌های استراتژیک با آب‌بری کم حرکت کنند که یکی از این محصولات دانه‌های روغنی از جمله کلزا است.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسوولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کلزا نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کلزا نهال و بذر وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی کلزا نهال و بذر اخبار کنکور کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی لاهوتی با اشاره به افزایش ۱۱ تا ۳۰ درصدی قیمت برخی از انواع کود‌های شیمیایی افزود: کود شیمیایی اوره ۱۹۵ هزار تومان، فسفات ساده ۳۹۵، سوپر فسفات تریپل ۷۱۵، فسفات عالی ۳۴۰، دی امینیوم ۸۰۶، پتاسیم ۷۴۰، سولفات پتاسیم ۸۱۲ و سولفات آلمینیوم ۳۵۰ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: ۷۰ کارگزاری بخش خصوصی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع کود شیمیایی در استان را بر عهده دارند.
۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

دیگر خبرها

  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • پیش بینی خرید ۳۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • ۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد