Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از 82 به 62 درصد موجب رشد صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ و میر مخصوصا در 4 استان کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وضع ابتلا کرونا در استان‌های اصفهان، تهران، قم و آذربایجان شرقی به شدت نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها در این استان‌ها و دیگر نقاط کشور نشان می‌دهد رشد صعودی مبتلایان به کرونا و افزایش مرگ و میر‌های ناشی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۸۲ به ۶۲ درصد است.

 او با اشاره به اینکه برگزاری راهپیمایی محلی اربعین در کشور بویژه استان‌های پرخطر کرونا از جمله اصفهان ممنوع است افزود: هم اکنون در مقایسه با ماه‌های ابتدای شیوع کرونا، عادی شدن رفتار‌ها و بی توجهی مراعات مردم به رعایت فاصله گذاری‌ها و زدن ماسک بیشتر شده و  شاهد ابتلای مجدد افرادی  هستیم  که قبلاً  به کرونا مبتلا شده اند از جمله در استان قم و این موضوع در نتایج تحقیقات واکس کرونا هم تأثیر داشته است.

چنگیز ادامه داد:در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که موضوع برخورد و مجازات با کسانیکه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند با هماهنگی با سیستم قضائی با جدیت بیشتری دنبال شود، با توجه به افزایش بیماری تنفسی و آنفولانزا در فصل پاییز، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری، زدن ماسک و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها به عنوان یک عادت معمول زندگی تا ریشه کن شدن کرونا ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: درباره  مصاحبه کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در فضای مجازی باید بگویم که  آمار ارائه شده دقیق است و نگفته ایم که این آمار ناشی از بازگشایی مدارس است بلکه تأکید بر خودداری از حضور در مدرسه، دانش آموزان و معلمان مبتلا و دانش آموز و کادر مدرسه ایی که در خانواده هایشان دست کم یک نفر مبتلا به کروناست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران کرونا در قم کرونا در تهران کرونا در اصفهان کرونا در استانها کرونا در آذربایجان شرقی دستورالعمل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

دکتر شجاعی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ضرورت تبادل نظر و گفتگو در مورد برنامه‌های فرهنگی و دانشجویی سال ۱۴۰۳، از برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌/دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم از تاریخ ۲۹ لغایت ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ خبر داد. 
 
دکتر شجاعی با بیان اینکه این نشست به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود، گفت: مراسم افتتاحیه این نشست روز چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌/دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در سالن امام علی (ع) برگزار خواهد شد. 
 
گفتنی است سخنرانی مسئولان، هم‌اندیشی معاونین، زیارت و غبارروبی ضریح مطهر حرم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س)، تشرف به مسجد مقدس جمکران، بازدید از موزه دین و دنیا و ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی شهر مقدس قم از جمله برنامه‌های این نشست سه روزه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • افزایش امید به زندگی در سیستان و بلوچستان
  • اولین مرکز «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید