Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:18:29 GMT

افزایش ۸ درصدی قیمت جهانی نفت

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۶۶۹

افزایش ۸ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش فارس، قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی چندان تغییر نکرد.

از طرفی اعلام از سرگیری صادرات نفت لیبی از سوی خلیفه حفتر فشار کاهشی و از طرف دیگر سیگنال‌ها از سوی اوپک نشست اوپک پلاس، تاثیرات افزایشی داشت.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا، افزایش هفتگی را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دلایل این افزایش، فشار عربستان به هم پیمانانش برای تعهد به توافق کاهش تولید، وقوع طوفان سالی و کاهش تولید نفت آمریکا و پیش بینی اخیر بانک گلدمن ساکس مبنی بر کسری عرضه در بازار بود.

هر بشکه نفت برنت با 15 سنت کاهش 43.15 دلار و هر بشکه نفت خام امریکا با 14 سنت افزایش 41.11 دلار معامله شدند. نفت برنت طی هفته گذشته 8.3 درصد و نفت خام آمریکا 10.1 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

احساس حاکم بر بازار در روز جمعه پس از اعلام از سرگیری صادرات نفت لیبی از سوی خلیفه حفتر، کاهشی شد. توقف تولید نفت لیبی، تولید آن را از روزانه 1.2 میلیون بشکه به 100 هزار بشکه در روز رسانده بود.

البته هنوز مشخص نیست که با سرعتی لیبی بتواند تولیدش را افزایش دهد.

فیل فلاین، تحلیلگر بازار در شیکاگو گفت: «ذهنیت ریسک پذیری در حال فروپاشی نفت است. هنوز نگرانی‌هایی در مورد تقاضا وجود دارد که ممکن است بدتر شود.»

به گفته منابع آگاه، وزیر نفت عربستان در نشست آنلاین اوپک چلاس گفت اگر بازار نفت به علت تقاضای ضعیف و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، با کاهش بیشتر قیمت مواجه شد، این گروه می تواند در ماه اکتبر نشست فوق‌العاده داشته باشد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی کرد بازار نفت در سه ماهه چهارم با کسری 3 میلیون بشکه در روز مواجه می‌شود و قیمت نفت برنت تا پایان سال را 49 دلار و تا سه ماهه سوم سال بعد 65 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد