Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با بیان‌اینکه تا کنون ۲۰۹۰ اثر به جشنواره بین‌المللی روح مقاومت ارسال شده است، گفت: بیشترین آثار ثبت شده مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و برترین‌های این جشنواره پس از هفته دفاع مقدس معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه هفته گرامیداشت دفاع مقدس و به منظور بررسی دستاوردهای جشنواره بین المللی «روح مقاومت» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از نیمه خردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد، با «سعید سعادتی»، معاون فرهنگی و هنری این ستاد گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

برگزاری جشنواره بین المللی «روح مقاومت» با چه اهداف و محورهایی از نیمه خرداد ماه آغاز شد و در دستور کار کانون های فرهنگی هنری و بچه های مساجد قرار گرفت؟

 

زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج و زنده نگه داشتن روح مقاومت و تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبلیغ وصایای شهدا جهت عمل به آنها در زندگی و کشف گنجینه های معنوی موجود در وصایای شهداء از اصلی ترین اهداف برگزاری این جشنواره با محوریت وصیتنامه شهدای مقاومت اعم از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، ترور، امر به معروف و نهی از منکر و مدافعان حرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چه موضوعاتی برای شرکت علاقمندان در این جشنواره بین المللی در نظر گرفته شده است؟

 

قرآن و عترت، امام، مرجعیت و علما و دفاع از وطن و اسلام در وصیتنامه شهدا، قدس و فلسطین مظهر مقاومت، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت، مسجد در وصیت نامه شهدا و محور آزاد برای شرکت علاقمندان در این جشنوار بین المللی پیش بینی شده است.

 

قالب های در نظر گرفته شده برای این جشنواره چیست؟

 

کلیپ های ویدئویی حداکثر زمان فیلم پنج دقیقه، نماهنگ در حداکثر زمان کلیپ 5 دقیقه و با کیفیت HD  ، صوت و پادکست حداکثر سه دقیقه، عکس‌نوشت وصیتنامه شهدا با فرمت jepg ,jpg و پوستر برای شرکت علاقمندان در این جشنواره پیش بینی شده است.

در همه این قالب ها و محورها محله‌محور بودن در اولویت است یعنی بچه های مسجد با محور وصیتنامه شهدای شاخص محلات در این جشنواره شرکت کرده اند تا حماسه سازی ها و رشادت های شهدا در حیات و بقای انقلاب و نظام اسلامی برای نسل آینده بازخوانی شود.

 

میزان استقبال از این جشنواره چطور بوده و بچه های مساجد کدام استان ها بیشترین استقبال را از آن داشته اند؟

 

تا کنون دو هزار و 90 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بیشترین آثار ثبت شده یعنی 315 اثر متعلق به بچه های مساجد استان سیستان و بلوچستان است، بعد از آن استان های آذربایجان غربی با 195 اثر، زنجان 185 اثر، اصفهان 179 اثر، اردبیل با 158 اثر و کرمان با 138 اثر رتبه های دوم تا ششم را از نظر میزان مشارکت در جشنواره بین المللی روح مقاومت به خود اختصاص داده اند.

 

چه تعداد از آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند و زمان اعلام نتایج کی خواهد بود؟

برترین های این جشنواره بعد از هفته دفاع مقدس معرفی می شوند، از آثار برتر در بخش ملی شامل 40 اثر برتر با جوایزی به ارزش ریالی 10 میلیون ریال طی مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی تجلیل به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد بین المللی روح مقاومت بچه های مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس جشنواره بین المللی وصیتنامه شهدا بچه های مساجد روح مقاومت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا موفق شد  تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم، در طول سال گذشته 28 هزار میلیارد ریال از اموال،دارایی ها و شرکت های تابعه خود را واگذار کند.

این میزان واگذاری در سال 1402 نسبت به سال 1401 با ثبت رشد 602 درصدی منجر به بالاترین میزان ریالی واگذاری در این هلدینگ زیر مجموعه بانک ملی ایران شده است.

گفتنی است بانک ملی ایران  در سال جاری نیز روند واگذاری ها را با توجه به سیاست های ابلاغی از سوی دولت محترم و در راستای تحقق شعار سال که با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»مزین شده است،با قدرت ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • علمیات وعده صادق سبب تغییر معادلات جهانی
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • آغاز جشنواره آفرینو برای ارایه ابتکارهای دانش آموزان
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • پیشتازی بانک ملی در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید
  • پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا