Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به بومی‌سازی دانش تولید متانول به پروپیلن در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون تن متانول مازاد کشور با اجرای طرح‌های جدید به محصول ارزشمند پروپیلن تبدیل می‌شود. خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، بهزاد محمدی در بازدید از پتروشیمی مارون و مرکز ماهشهر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، طرح تولید اتیلن اکساید خالص مجتمع مارون را یکی از طرح‌های ارزشمند صنعت پتروشیمی معرفی کرد و گفت: این واحد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، می‌تواند اتیلن اکساید خالص را با ظرفیت ۴۵ هزار تن تولید کند و در اختیار طرح پترونادآسیا که قرار است MDEA مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز را تأمین کند، قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کسب رتبه نخست ایران در اکتشافات نفت و گاز سال ۲۰۱۹ جهان وی با اشاره به اینکه پتروشیمی مارون محصولات متنوعی را تولید می‌کند، افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح‌های توسعه‌ای حمایت می‌کند و در این مسیر سبد تولید این مجتمع نیز با تولیدی شدن طرح EO دارای اهمیت بیشتری خواهد شد و توسعه زنجره ارزش در مارون به خوبی در حال تحقق است و همچنین با در نظر گرفتن بحث خوراک در سال‌های آینده می‌توان رشد تولید را در پتروشیمی مارون تحقق بخشید.

محمدی تصریح کرد: طرح پتروناد هرچند ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن در سال را دارد، اما با راه‌اندازی ۶ واحد در این پتروشیمی، کشور را از واردات بسیاری از محصولات بی‌نیاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه کشور با کمبود تولید پروپیلن روبه‌روست که این محصول با ارزش با ساخت طرح‌های جدید در پارک پروپیلن عسلویه، منطقه امیرآباد و طرح اسلام‌آباد غرب و نیز چند طرح دیگر ۵ میلیون تن متانول مازاد کشور را به محصول ارزشمند پروپیلن تبدیل می‌کند، اظهار کرد: در این مسیر شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با بومی‌سازی دانش تولید متانول به پروپیلن یک دستاورد مهم را رقم زده است.

معاون وزیر نفت از حضور سرمایه‌گذاران در هفته‌های آینده در مرکز ماهشهر پژوهش و فناوری پتروشیمی خبر داد و گفت: خوشبختانه تلاش پژوهشگران و کارشناسان این مرکز به نتیجه رسیده است و با تجاری‌سازی کامل هر ۶ کاتالیست مورد نیاز در فرآیند تبدیل گاز به پلیمر در آینده نزدیک با دانش‌فنی ایرانی به‌طور کامل به ثمر خواهد نشست.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت پژوهش و فناوری پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد

ایسنا/اردبیل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: از آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، پنج هزار و ۳۲۹ خودروی عمومی در استان اردبیل دوگانه سوز شده است.

سید حجت مدنی ۵ اردیبهشت گفت: تاکنون شش هزار و ۱۳۳دستگاه خودرو در سامانه gcr.niopdc.ir برای تبدیل به دو گانه سوز در سطح منطقه ثبت نام کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۲۹ خودرو دو گانه سوز شدند و ۸۰۴ دستگاه خودروی دیگر در صف تبدیل هستند.

مدیر منطقه اردبیل افزود: از مزیت‌های استفاده از سوخت سی ان جی در خودروها می‌توان به صرفه‌جویی در مصرف بنزین، آلایندگی کمتر نسبت به سوخت بنزین و همچنین کاهش هزینه سوخت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات اصلی و مهم در سوق دادن صنعت خودرو سازی به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز این است که فرایند تولید گاز نسبت به بنزین آسان بوده و هزینه کمتری نسبت به تولید بنزین در سطح کشور دارد.

مدنی ادامه داد: برای خودروهای شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال می شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت اشاره شده، نسبت به ثبت نام و نوبت گیری در کارگاه‌های مجاز تبدیل اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • مراحل هشت‌گانه تبدیل شدن ایران به ابرقدرت
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام