Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:55:52 GMT

رویکردهای جدید بنیاد شهید در راستای خدمت به ایثارگران

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۵۹۴۹

رویکردهای جدید بنیاد شهید در راستای خدمت به ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برخلاف ادعای آمریکا، داروهای خاص و مورد نیاز بیماران و همچنین جانبازان همچنان تحریم است و اجازه نمی‌دهند این داروها وارد کشورمان شوند.

به گزارش ایسنا،سعید اوحدی که امروز  در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکردهای جدیدی را در راستای خدمت به جامعه ایثارگری در پیش گرفته است که از جمله آنها رعایت بیش از پیش اخلاق و تواضع در مقابل جامعه ایثارگری، پاسخگویی به ایثارگران، تقویت اعتبار و جایگاه بیش از پیش بنیاد شهید، مدیریت جهادی، انضباط مالی و اداری، استفاده از ظرفیت‌های مشارکت‌پذیری، شایسته سالاری و ایجاد نظام بهره وری و عدم تمرکزگرایی و تفویض اختیار به استان‌ها از جمله این رویکردها به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تشکیل شوراهای راهبردی اقتصادی، فرهنگی اجتماعی و اطلاع رسانی گفت: تمامی اقدامات در راستای ارائه خدمات مذکور به جامعه ایثارگری انجام می‌شود.

اوحدی همچنین گفت: طی ۱۰۰ روز اخیر پنج مصوبه از دولت گرفتیم که پرداخت مطالبات موضوع ماده ۳۸ و بازنشستگی پیش از موعد، دریافت ۱۰۰ هزار فقره وام برای خرید و ساخت مسکن، تعیین حقوق برای ایثاگرانی که شغل خود را از دست داده‌اند و تامین زمین و مسکن برای جامعه ایثارگری این مصوبات هستند.

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم‌نامه راهبردی با پنج وزارتخانه گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا کرده‌ایم، تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی موظف شدند بر اساس قراردادی که با بیمه دی خواهند داشت به جامعه ایثارگری خدمات مورد نظر را ارائه دهند.

اوحدی در ادامه گفت: برنامه‌ای تحت عنوان هر هفته یک استان را در حال اجرا داریم و تا کنون ۱۱ سفر استانی داشتیم. زیرا معتقدیم مشکلات ایثارگران هر استان باید در خود همان استان حل شود نه در تهران.

به گفته وی دوازدهمین سفر استانی مسئولان بنیاد شهید به کرمان خواهد بود و در هفته دفاع مقدس تفاهم نامه ای با استانداری کرمان بر سر مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی امضاء خواهد شد.

اوحدی در عین حال گفت: طی سفرهای استانی ۴۲ هزار و ۵۰۰ مورد زمین برای ساخت مسکن جامعه ایثارگری و همچنین ۳۲ هزار مورد شغل برای ایثارگران تامین شده است.

رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری از سخنانش گفت: بر اساس بند «ج» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم، دولت مکلف است تا پایان این برنامه تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد را به صورت رسمی استخدام کند. در این راستا مقرر شده است یک آزمون خاص برای جامعه هدف بنیاد شهید برگزار کنیم.

وی همچنین با اشاره به شهدایی که در راستای خدمت مردم به عنوان شهید سلامت شناخته می‌شوند، گفت: هر زمان پرونده‌های مربوط به این این تعداد از عزیزان به بنیاد شهید ارسال شود ما آماده آغاز ارائه خدمات به خانواده‌های آنها هستیم.

اوحدی به هماهنگی صورت گرفته با اورژانس اشاره کرد و گفت: در راستای پاسداشت والدین شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد و همچنین آزادگان و همسران شهدایی که بالای ۶۰ دارند واکسن آنفولانزا در منزل این عزیزان به آنها ارائه خواهد شد و خواهش می‌کنیم برای دریافت این واکسن به درمانگاه‌ها مراجعه نکنند. قرار است واکسن آنفولانزا از هفتم مهر در اختیار بنیاد شهید قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این نشست، یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ۴۰ برنامه محوری در نظر گرفته شده برای گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برگزاری آئین شب‌های پر ستاره همزمان در ۴۰ گلزار شهید، تجلیل از ۴۰ کارمند تراز انقلاب، کنگره ملی و همایش سراسری لاله‌های سفید (بزرگداشت شهدای منا) به صورت مجازی، آئین مهمانی لاله‌ها با قرائت پیام مقام معظم رهبری، کنگره ملی شکوه ایثار، تجلیل از مادران و همسران شهدا، رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب و تجلیل از نویسندگان برتر فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت، تجلیل از ۴۰ رزمنده کارمند شهید در دوران دفاع مقدس، تجلیل از ۴۰ نخبه برتر شهدای ایثارگر، ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس در میدان امام حسین (ع) با حضور خانواده‌های شهدا، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، برپایی نمایشگاه عکس در مدارس و مصلاهای نمازجمعه ( در صورت برپایی نماز جمعه) از جمله برنامه‌هایی هستند که بنیاد شهید طی هفته دفاع مقدس آنها را اجرا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه ایثارگری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه

سومین یادواره سردار شهید حاج محمد ناصر ناصری، سرداران شهید زیرکوه و ۱۱۰ شهید والا مقام شهرستان زیرکوه با حضور خانواده و فرزندان شهید ناصری، اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجمتع مسجد جامع و فاطمیه شهر حاجی آباد برگزار شد.

در این یادواره که برای سومین سال با مشارکت خیرین قرارگاه جهادی پیشرفت سردار شهید ناصری برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان و مادران شهدا گرامی داشته شد.

علی آبادی مسئول برگزاری این رویداد فرهنگی هدف از این یادواره را علاوه بر عمل به منویات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یا و خاطر شهدا، الگو سازی روحیه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در بین نسل جوان و نوجوان دانست.

بیشتر بخوانید

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در بیرجند

او افزود: اگر روحیه جهاد و ایثار و فرهنگ والای شهادت و مقاومت در جامعه بین آحاد مردم و نوجوانان و جوانان گسترش یابد دیگر توطئه‌های فرهنگی و تهدید نرم دشمنان بر نسل جوان اثر ندارد و باید همواره به دنبال تحقق آن بود.

در این یادواره قاری برجسته و بین المللی جهان اسلام حاج حسین فردی نیز حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • شهید خدمت محسوب شدن جهادگران در مجلس مطرح شود